fbpx

Hvordan få mest ut av Ramadan

Måneden Ramadan er den niende måneden i den islamske kalender. Denne måneden har mye spesielt i seg både teologisk og historisk. Dette er måneden der alle muslimene skal faste fra soloppgang til solnedgang. Det er en velsignet måned som må utnyttes til ytterste grad. Bli med og finn ut hvordan du kan få mest mulig ut av denne velsignede måneden i dette heldagskurset med Najib Dahir.

Les mer

Hvordan beskytte seg mot Shaytan

Shaytan kommer fra alle kanter for å villede deg. Han gjør alt for å få deg vekk fra veien til Jannah og over til veien som fører til Jahannam. Det er ikke lett å holde seg stødig på den riktige veien, men det er heller ikke umulig. For å klare det må du forstå hvordan du skal beskytte deg mot Shaytan. Bli med å studer dette viktige emnet sammen med Muhammed Zubayr Al-Burundiy.

Les mer

Bli kjent med Allah: Allahs navn og beskrivelser

«Og til Allah tilhører de vakreste navn, så påkall Ham via dem.» [Oversettelse av Koranen 7:180] En av de viktigste pliktene overfor en muslim er å kjenne Allah, men hvordan blir vi kjent med Ham? Skal vi kjenne Ham kun i henhold til Koranen og sunnah eller via andre metoder også? Dette spørsmålet har fra et historisk perspektiv forårsaket mange diskusjoner og mye forvirring, derfor er det viktig at vi vet hvordan vi skal forstå vår Herre korrekt, med Hans vakreste navn kjent som al-asma al-husna. Slik kan vi også tilbe Ham korrekt og komme nærmere Han basert på vår kunnskap om Han.

Les mer

Linken til Allah: Fiqh av salah

Studier av islamsk jurisprudens – fiqh – er noe som ofte blir neglisjert disse dager. Praksisen av å sitte med en lærer og gå gjennom klassiske tekster innenfor fiqh har blitt erstattet med andre metoder som enkle internettsøk, informasjon fra sosiale medier o.l. I praksis vil man finne at fiqh er så mye mer komplekst enn det mange tror og at det krever en strukturert undervisning og ikke minst en islamsk akademisk tilnærming. Ved å studere fiqh-litteratur vil man også bli mer åpen, øke sin kunnskap, og ikke minst lære å verdsette bestrebelsene av de islamske lærde.

Les mer

Soul’s Musk - Sh. Haitham al-Haddad

Forestill deg at du bruker hele livet ditt på å gjøre godt og tilbe Allah, men når du møter Ham blir alle dine gjerninger avvist og du blir kastet i ilden. Finnes det et verre scenario enn dette? Et fjell av gode gjerninger er verdiløst på Oppstandelsens dag om intensjonen din er feil. Bli med å studere hvordan du kan beskytte din oppriktighet i dine gjerninger slik at du på Dommens Dag ikke ender opp som en taper.

Les mer

The Nullifiers of Islam - Sh. Zahabi

Temaet ’’The Nullifiers of Islam’’ handler om hvilke ting som ugyldiggjør ens islam. Dette er et veldig viktig emne for å beskytte sin tro og alltid vite at man er innenfor grensene av det islam tillater. I tillegg vil det bidra til at man forstår hvilke punkter forskjellige grupperinger har gjort feil og endt opp med å enten gjøre halal de ting som ugyldiggjør ens islam, eller i motsatt tilfelle, ugyldiggjort folks islam basert på feil premisser. Dette er et veldig dagsaktuelt tema i henhold til muslimer i det vestlige samfunnet og hvordan vi praktiserer vår religion.

Les mer

Exploring the 40 Hadith of an-Nawawi - Sh. Abu Usamah

Bli med å utforsk de førti hadithene av Imam an-Nawawi (måtte Allah ha barmhjertighet over han). An-Nawawis førti hadith er en samling av 42 av noen av de viktigste og fascinerende hadithene som finnes i hadith-litteraturen. Ved å studere disse hadithene vil du lære å komme nærmere Allah, hvordan styrke forholdet ditt med medmennesker, lære visdommer av gull som du kan implementere i livet ditt, og mye mer.

Les mer

Tafsir of Soorah Luqman, at-Taghabon & al-Qiyamah - Asim Khan

Bli med og utforsk tafsir av Soorah Luqman, at-Taghabon og al-Qiyamah. Gjennom disse soorahene vil du lære å utvikle et sterkt forhold til Allah, hvordan du skal leve med ikke-muslimske foreldre og familie, hvordan du kan være en god far for dine barn og hvordan implementere den beste karakter i ditt daglige liv. I tillegg skal vi gå gjennom en detaljert beskrivelse av Dommedagen og lære hvordan du kan forberede deg til å møte Allah.

Les mer
Abbonér på denne nyhetsmatingen

FÅ MASSIV AJR VED Å BLI FAST GIVER HOS ISLAM NET

Liker du arbeidet vi gjør? Vil du ha ajr for dawah som når flere MILLIONER gjennom våre sosiale medier? Vil du at Allah skal bygge et hus for deg i Paradiset? Doner et fast beløp for å støtte etableringen av et aktivitettsenter i samarbeid med Iman Aktivitetssenter og du vil ta del i belønningen! Enhver person som kommer nærmere Allah, enhver som begynner å be, enhver som gjør dhikr, enhver som tilber Allah som et resultat av vårt arbeid som du har støttet, vil DU få ajr for for. Doner nå uten å nøle in sha Allah.

 

JA, ØNSKER Å TA DEL I DENNE BELØNNINGEN!

0
Delinger

Vil du holde deg oppdatert?

Trykk på knappene under for å følge oss. Du vil ikke angre!

0
Delinger