Fri08292014

Sist oppdatert:14:16:19

Fajr 04:31 Soloppg. 06:02 | Dhuhr 13:28 | Asr 17:05 | Maghrib 20:33 | Isha 21:53 Månedsvisning

Back Forum
Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg
Login With Facebook

Kufren av å reformere Allahs lover avslørt
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt

Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10906

assalamu alaykum brødre og søstre.

Det har vært en diskusjon om det å reformere Allahs lover og som muslim være prinsipielt imot det Allah har åpenbart og ble praktisert av Mohammad sallallaho aleyhi wasssalam,

Abdishazaan med nickname ''Saladin'' på selvtolkerforumet til islam.no, som jeg har observert å skrive kufr flere ganger, kom med noen ganske radikale kommentarer om dette temaet. Her er et sitat fra han:

''Den offentlige delen av sharia tilhører en spesifikk tid i vår historie (under Profetens levetid) og et skille mellom religion og politikk er nødvendig i vår tid. En reform av islam er også nødvendig hvor man må absorbere menneskerettighetene.''

1. Han sier at den offentlige delen av Shari'ah ikke gjelder lenger, dette er kufr al-akbar.
2. Han sier at et skille mellom religion og politikk er nødvendig i vår tid, dette er også kufr al-akbar.
3. Han sier at en reform av Islam er nødvendig for å absorbere menneskerettighetene, dette er også kufr al-akbar.

Her er Sh. al Islam Ibn Taymiyyah sine ord, som rapporterer full enighet om at en person som mener at det er lov å følge noe annet enn Shariah er en Kafir:

And it is known from the religion (of Islam) by necessity and by the consensus of all Muslims that whoever legalizes to follow other than the religion of Islam or a Sharia other than the Sharia of Muhammad (SAW), he is a Kafir. And his kufr is similar to that of the one who believes in some part of the book (Quran) and reject some of it", as He Ta'ala said: "Verily, those who disbelieve in Allah and his Messengers and wish to make a distinction between Allah and his Messengers (by believing in Allah and disbelieving in his Messengers) saying, "we believe in some but reject others", and wish to adopt a way in between, they are in truth disbelievers. And we have prepared for the disbelievers a humiliating torment". An-Nisa, Verse 150-151.
(Majmua' Al-Fataawa, Vol 28, p. 524.)

Mohammed Abdishazan aka. ''Saladin'' fra selvtolkerforumet ble gjentatte ganger, kanskje 15-20 ganger spurt om han anser seg selv for å være i den kategorien som Ulama mener er murtaddin wal kuffar. Altså ikke om han selv ser på seg som muslim, men om han mener han er i den kategorien som Olama har Ijmaa om er kuffar, men dette ville han ikke svare på. Istedet gjemte han seg vekk fra facebook debatten og bare lot være å svare etter at han ble avslørt.

Årsaken for å lage denne tråden er ikke å uthenge noen av partene, men å belyse denne viktige diskusjonen fordi den har blitt borte fra facebook gruppa der den stod. Det er viktig å vite hvor forskjellige såkalte samfunnsdebbatanter står hen i henhold til Allahs lover. Jeg limer inn de viktigste sitatene fra diskusjonen:

Fahad Qureshi
Hei Abdisalan. Kunne du være interresert i en LIVE debatt om emner som Guds eksitens, Shariahlovgivning, liberalismen og Islam, o.l. med Hamza Tzortzis eller Abdur-Raheem Green, i fremtiden? Du er litt eplekjekk på nett, så det kunne vært kult å få til en ordentlig debatt en gang

Mohamed Abdishazan
Er jeg så "eplekjekk" at dere må hente folk fra utlandet. Jeg er interessert i en samtale med de du nevnte om en rekke temaer for å spørre dem om deres standpunkter vedrørende demokrati, liberalismen (jeg har lest noe av det Hamza T har skrevet), blasfemi, sharialovgivning etc. Men må nok takke nei til livedebatter. Det blir for mye "sirkus".

Annie Rahman
hva synes du om en åpen debatt, med norske musimer på norsk, åpen sal, men ingen filming?

Fahad Qureshi
Vi trenger ikke hente noen, og hadde i hvert fall ikke gjort det for deg Hvis vi har dem her en gang, noe vi sikkert InshaAllah har, kunne du jo ha debattert en av dem siden man kan få inntrykk av at du er sterkt uenig med folk vi inviterer, som faktisk kun snakker ut ifra Koranen og Profetens Sunnah.

Det er egentlig mer interresant å høre hva du mener om sharia og demokrati enn det er å høre Hamza eller ARG. Vi alle vet at de sistnevnte setter Allahs ord høyere enn menneskeskapte lover. Hva mener så du, er Shariah (Koranens lover) bedre eller dårligere enn demokrati (menneskeskapte lover)?

Soh Mak
Synes vi skal holde oss høflige og respektere hverandre slik som forventes av oss i Islam. husk dere er brødre i Islam.

Fatima Al-Noor
Ingen som er uhøflige her synes jeg. Det bør være lov å være uenig med hverandre.

Fahad Qureshi ‎
''Men må nok takke nei til livedebatter. Det blir for mye "sirkus".''

En live debatt hvor du ikke kan gjemme deg bak pc skjermen er for mye sirkus, men alt den søpla som kommer ut av tastetrykkene dine på forumet til islam.no er ikke sirkus?

Hadde ikke forventet noe annet fra deg heller. Det er lett å snakke bak pc skjermen sin, men du er kanskje ikke mann nok til å ting ansikt til ansikt med de du baksnakker?

Mohamed Abdishazan
Fahad Qureishi: Mitt syn på de to temaene er enkelt og greit i henhold til den amerikanske jussprofessoren Abdullahi Ahmed An-Na'im i standpunkter i hans to bøker "Islam and the Secular State: Negotiating the Future of Shari`a" og "Islam and human rights".

Den offentlige delen av sharia tilhører en spesifikk tid i vår historie (under Profetens levetid) og et skille mellom religion og politikk er nødvendig i vår tid. En reform av islam er også nødvendig hvor man må absorbere menneskerettighetene.

Mohamed Abdishazan
Så det er slik Fahad. Du inviterer meg til en invitasjon med å kalle meg en feiging. Vi har møtt hverandre Fahad. jeg er langt ifra feig. Det er ikke jeg som trenger Hamza Tzortzis eller Abduraheem Green for å diskutere for meg. Er du sint over det jeg skriver på det forumet, Fahad?

Fatima Al-Noor
Fahad Qureshi, Ikke bry deg om mennesker som kritiserer og baksnakker uansett hvor godt man gjør for Islam. Mohamed Abdi har tydeligvis et annet syn på Islam enn muslimer flest så la han skrive det han vil. Han kan ikke skade det arbeidet som dere gjør med munnen sin. InshaAllah kheir. Thumbs UP for Islam Net

Annie Rahman
Mohamed du er sikkert ikke feig eller no, men er ikke det på tide å ta en face to face diskusjon, istedet på facebook . Det hadde vært utrolig gøy å diskutere uten krangel og bittherhet, men bare for å få frem meningene våre. Inshallah en dag kan vi ha åpen diskusjon med deg og med muslimer.

Mohamed Abdishazan
Annie Rahman. Som sagt jeg diskuterer med alle mennesker om disse temaene. Ikke bare på nettet. Det at folk er uenig med meg betyr ikke at jeg vil kalle dem feig. Jeg setter pris på uenigheter.

Fahad Qureshi
La meg svaret på innlegget ditt i to punkter ut ifra Islams ståsted:

1. Du skrev: '' En reform av islam er også nødvendig hvor man må absorbere menneskerettighetene.''

Så du mener at Allah SWTs religion i sin opprinnelige form ikke innehar menneskerettigheter? Du vet at dette er kufr Akbar og hvis dette stemmer er du en kafir ifølge ijma av Ahlus Sunnah wal Jama'ah. Så det er fint om du kan klarer hva du faktisk mener her.

Her en fatwa av Shaykh Ul Islam Abdulazeez ibn Baaz sier om de som vil reformere Allahs lover:

Question:

There is a man who says that some of the Islamic laws need to be revised and that they need to be changed as they are not suitable for these times, such as the laws of inheritance, which grant two shares to the male. What is the Islamic ruling on those who say such things?
Answer:

The laws which Allaah has ordained for His creatures and which He has explained in His Book, or in the words of His truthful Messenger - may the best of peace and blessing from his Lord be upon him - such as the laws of inheritance, the five prayers, Zakah, fasting and such like, which Allaah has elucidated for His creatures and upon which the whole community (of Muslim scholars) agree may not be rejected by anyone, nor may they be altered, for they are laws established for the whole community in the time of the Prophet (sallallaahu alaihi wa sallam) and afterwards until such time as the Hour is established. This includes favouring the male children and their sons, the brothers of the parents, and of the father (by two shares), Because Allaah, the Most Glorified, the Most High has made it clear in His Noble Book and the Muslim scholars are in complete agreement over it. Therefore it is incumbent to do it, with faith and belief. And whoever claims that something else is better is a disbeliever, as is the one who claims that it is permissible to act in defiance to it, because he has rejected Allaah and His Messenger (sallallaahu alaihi wa sallam) and the consensus of the scholars, and it is a duty of those placed in authority to order him to turn to Allaah in repentance if he is a Muslim; he either does so or he should be killed as a disbelieving apostate from Islam. The Prophet (sallallaahu alaihi wa sallam) said:

Whoever changes his religion, kill him. [1] We ask Allaah to protect us and all of the Muslims from trials and disobedience to the pure Islamic law.

[1] Al-Bukhari no . 3017 , Abu Dawed no . 4351 , Ibn Majah no . 2535 and Ahmad 1 :282

Shaykh `Abdul-`Azeez Bin Baz
Fatawa Islamiyah Vol.1 Page 217

2. Du skrev: ''Den offentlige delen av sharia tilhører en spesifikk tid i vår historie (under Profetens levetid) og et skille mellom religion og politikk er nødvendig i vår tid.''

Les følgende vers og dens tafsir:

''...This day I have perfected for you your religion and completed My favor upon you and have approved for you Islam as religion. ..'' Hva har du å si til dette, for det virker som om det er i strid med det du skrev.

Mohamed Abdishazan
Bin Baz. Interessant. Jeg har lest den fatwaen tidligere. Les den hadithen som blir sitert "Kill him". Så har du delvis svaret mitt. Det er akkurat det jeg prøver å ta opp i islam.no. Tradisjonell islam innholder ikke moderne menneskerettigheter som religionsfriheten og ytringsfriheten for å nevne to grunnleggende rettigheter. Syns du at det er rettferdig at man dreper et menneske for å ha annerledes meninger om religionen eller fordi han eller hun til og med har forlatt religionen? Hva er svaret ditt, Fahad?

Fahad Qureshi
Mener du at Allah har gjort en feil og Profeten Muhammed SAW var et barbarisk menneske som forkynte Allahs lover som inneholder de elementene du nå kritiserer?
for 9 timer siden • LikerLiker ikke

Mohamed Abdishazan
Du siterer en del av vers 5:3 som sier at religionen er "perfekt". Hvis religionen er perfekt. Hvorfor har man sekulære (som i menneskelige fortolkninger) av skriftene (Koranen og hadith)? Jo, det er fordi selve budskapet er "perfekt", men praksisen må fortolkes kontinuerlig.

Fahad Qureshi
Hvis det står mellom å underkaste seg Allah og Abdisalan, er svaret enkelt for meg.

Fahad Qureshi
Du skrev: ''Du siterer en del av vers 5:3 som sier at religionen er "perfekt". Hvis religionen er perfekt. Hvorfor har man sekulære (som i menneskelige fortolkninger) av skriftene (Koranen og hadith)? Jo, det er fordi selve budskapet er "perfekt", men praksisen må fortolkes kontinuerlig.''

Ting det har vært enighet om mellom Sahabah, er ikke noe som er åpent for ''fortolkning'' hvis man er muslim. Ijma'a av Sahbah er irrefutable evidence ifølge Ibn Qudamah al Maqdisi som er en autoritet i Hanbali skolen, i Lumatul Itiqad.

Mohamed Abdishazan
Til det andre spørsmålet: Jeg mener på lik linje med en hel rekke andre reformistiske teologer/akademikere og til og med lærde at disse lovene må sees i nytt lys og reformeres. Men dette handler ikke om den klassiske misoppfatningen som eksisterer i Vesten hvor man tror sharia er bare hududstraffene, men også den som tar for seg arvelover, skilsmisselovene etc. All tolkningen av skriftene er i realiteten menneskelig. Det finnes ikke en bok som heter "sharia" - det finnes tafsir av Koranen, usul-fiqh (fiqh-litteratur), fatwalitteratur etc.

Jeg skriver for øvrig en artikkel om akkurat dette her. Blir lagt ut slutten av denne uka. Så jeg skal sørge for å legge det ut her for diskusjon (det er om den ene boka til An Na`im).

Fahad Qureshi
Anser du deg selv inngefor den kategorien Shaykh Ul Islam Ibn Baaz sa at er kuffar, dvs. de som reformerer religionen til Allah slik beskrevet i hans fatwa?

Mohamed Abdishazan
Dette handler ikke hvorvidt Allah vet best eller ei - men at straffen for apostasi som vi har brukt som et eksempel siden du kom med Bin Baz fatwaen handlet spesifikt om "opprør" og ikke nødvendigvis frafall fra religionen. Moderne menneskerettigheter så handler religionsfriheten ikke bare om retten til å tilbe det man vil, men også å la være å tro og til og med skifte overbevisning.

Du besvarer fortsatt ikke spørsmålet. Jeg svarer på alle de spørsmålene du kommer med, men du vrir deg unna. Hvorfor det mon tro?

Mohamed Abdishazan
Vel Bin Baz får ha sin mening. Jeg har min. Ja, jeg anser meg selv som en reformist. Om Bin Baz eller du for den saks skyld har en mer trang til å utføre takfir på meg enn å se på argumentene jeg (og mange andre muslimer kommer med) er ditt valg. Hva motivasjonen din er vet ikke jeg. Min motivasjon er betinget på det jeg ser når jeg "ser" meg rundt i den muslimske ummaen også situasjonen i Vesten.

Mohamed Abdishazan
Du er uredelig Fahad. Besvar spørsmålet jeg stilte deg.

Jeg er enig med Tariq Ramadan om at et moratorium er nødvendig for de straffemetodene som steining. Så får man ta den nødvendige debatten etter det. Jeg går lengre enn Ramadan på det punktet. Jeg er prinsipielt mot dødsstraff.

Fahad Qureshi
Så om jeg forstår deg korrekt, mener du selv at du er en kafir ifølge Saudi Arabias tidligere grand mufti, og en rekke andre av historiens store Ulama? Dette er ikke noe jeg sier, for jeg er ikke kvalifisert til å gjøre takfir på noen, men jeg lurer på om du selv mener at du faller inn i kategorien for de som det er gjort takfir på av Ulama.

Mohamed Abdishazan Nei, jeg er en muslimsk reformist. Du og Bin Baz hentyder det. Du begynte denne diskusjonen på en meget uredelig måte. Du har ikke besvart et eneste av mine spørsmål. Og du beviser foran andre muslimer her at du ikke evner å stå for det du står for i virkeligheten her foran andre muslimer.

Jeg vet også at du kommer til å slette dine innlegg (eller si ifra til Wakas) etter at vi er ferdig med denne meningsutvekslingen.

Fahad Qureshi
Du skrev: ''Du er uredelig Fahad. Besvar spørsmålet jeg stilte deg.''

Jeg er ikke uredelig, jeg vil bare vite sannheten om Saladin

Du skrev: ''Jeg er prinsipielt mot dødsstraff.''

Allah har foreskrevet døddstraff i Islam, og Profeten Muhammad SAW har praktisert dette. Mener du at du vet bedre enn Allah SWT og Profetens praksis? Svar JA eller NEI, ikke prøv å vri deg unna.

Mohamed Abdishazan
Du er uredelig du svarer ikke på mine spørsmål jeg svarer på dine. Som jeg sa allerede jeg er mot dødsstraff.

Fahad Qureshi
Du skrev: ''Nei, jeg er en muslimsk reformist. Du og Bin Baz hentyder det. Du begynte denne diskusjonen på en meget uredelig måte. Du har ikke besvart et eneste av mine spørsmål. Og du beviser foran andre muslimer her at du ikke evner å stå for det du står for i virkeligheten her foran andre muslimer.''

Jeg hentyder ingenting, jeg vet at du anser deg selv som muslim, det jeg lurer på er om du også anser deg selv som fra den kategorien som Ulama som Ibn Baaz og flere anser som murtad-Deen?

Du skrev: ''Jeg vet også at du kommer til å slette dine innlegg (eller si ifra til Wakas) etter at vi er ferdig med denne meningsutvekslingen.''

Hvorfor skal jeg slette innleggene mine?

Martin Shezad Pedersen
Det jeg forstår av det mohamed skriver, er at fordi verden har endret seg, så må islam endres. Jeg stemmer for at det er verden som må endres. Islam skal IKKE tilpasses mennesker. Mennesker skal tilpasse seg Islam. Det er liksom hele vitsen. Vi skal bøye oss for Allahs befalinger, slik at vi ikke havner i samme klemma som shaytan...

Fahad Qureshi
Du skrev: ''Som jeg sa allerede jeg er mot dødsstraff.''

Betyr det at du vet bedre enn Allah og Hans Rasool eller ikke?

Fahad Qureshi
Abdisalan: Enten må du si at dødsstraff er en korrekt og human straff slik foreskrevet i Islam av ALLAH, eller må du si at DU, Abdisalan, vet bedre enn ALLAH og Hans Rasool, noe som vil gjøre en person til en kafir og en mushrik (ikke ifølge meg, for jeg har ikke autoritet til å si slikt, men ifølge ijma'a av Ahlush Sunnah Wal Jama'ah) fordi man setter sin personlige mening høyere enn det Allah har stadfestet for mennesket. Valget er ditt, å tie er ikke løsningen.

Laila Makboul
Fahad Qureshi: hvor har du det fra, at dersom man prinsipielt er i mot dødstraff så blir man kafir? Hvordan er det mulig å si noe så brutalt uten noen som helst form for bevis?! Og dersom én shaykh har sagt dette, hva med resten av shuyukhene som er minst like lærde som fordømmer denne takfiren? For til syvende og sist, er det ikke kun Allah som vet det som er i våre hjerter? For din egen skyld, vær varsom med det du sier for vi skal alle sammen møte Allah en dag og måtte svare for det vi har bekyldt andre for å være.

Fahad Qureshi

@Laila Makboul: Du skrev:
’’Fahad Qureshi: hvor har du det fra, at dersom man prinsipielt er i mot dødstraff så blir man kafir? Hvordan er det mulig å si noe så brutalt uten noen som helst form for bevis?! Og dersom én shaykh har sagt dette, hva med resten av shuyukhene som er minst like lærde som fordømmer denne takfiren? For til syvende og sist, er det ikke kun Allah som vet det som er i våre hjerter? For din egen skyld, vær varsom med det du sier for vi skal alle sammen møte Allah en dag og måtte svare for det vi har bekyldt andre for å være.’’

Det er haugevis av 100 % Mutawatir Sahih Ahadith som forteller om Profeten SAW sin praksis av dødsstraff. Vi har også vers i Koranen som viser til dødsstraff. Et menneske som sier det prinsipielt er imot dødsstraff er imot prinsippene foreskrevet av Allah og praktisert av RasolAllah SAW. En person som mener at han vet bedre enn Allah om hva som er det beste for mennesket, er ikke muslim fordi definisjonen på en muslim er en som underkaster seg Allah. Det er ikke ’’en shaykh’’ som har sagt dette, dette er noe muslimer har vært enige om i all tid. Dette er så enkel kufr at det ikke er noen tvil. En person som setter seg selv høyere enn Allah, er en kafir.

Jeg sier IKKE at Abdisalan er en kafir, men jeg spør bare om han selv mener at han er innefor den kategorien som Ulama anser som kuffar og som ifølge Islams enkle prinsipper også er ansett som kuffar.

Det er kun Allah som vet hva som er i våre hjerter, men vi snakker ikke om noe som er skjult i denne diskusjonen, og trekker heller ikke konklusjoner ut ifra det. Jeg spør bare enkle spørsmål. Ut ifra hva man svarer på de spørsmålene bør man selv se hvor man står hen. Hvis jeg for eksempel spør en person som anser seg selv som muslim om hvor mange guder det finnes og han sier tre. Deretter viser jeg bevis fra Ulama om at ifølge Islam må man tro at det kun finnes én og at de som sier at det finnes flere er ikke muslimer. Så spør jeg om personen anser seg selv som en av de som Ulama snakker om, og personen bekrefter at han gjør det, vel da trenger man egentlig ikke si noe særlig mer.

Jeg er Alhamdulillah varsom med det jeg skriver og anklager ikke for noe som helst, jeg bare spør og alle kan selv se hva konklusjonen er.

Mohamed Abdishazan
Wakas, hvem snakket om media? Fahad har lest en del av det jeg har skrevet på Islam.no. Enten så følger han med der eller så har noen fortalt han om innleggene mine. Han reagerer på min kritikk av IslamNets foredragsholdere og deres ståsted. Dette gjør han følsom og han henter fatwaen til en saudisk lærd som fikk takfir over seg seg SELV for å ha kommet med en rekke tolkninger som for eksempel det at han til amerikanske soldater i arabiske halvøy.

Agnet som jeg gikk på var at Fahad "prøvde" å invitere til en debatt - neste gang de henter sine foredragsholdere. Jeg er ikke en feiging. Jeg har vært på arrangementene til IslamNet og spurt Hamza Tzortzis foran publikum hva han mener om blasfemi - hvor han svarte at det er dødsstraff. Dette er etter at han holdt et foredrag om ytringsfriheten som var interessant i seg selv. Tidligere så har jeg og Fahad hatt en diskusjon på nettet - en kort en. Hvor jeg fikk slettet innlegg på IslamNets FB-gruppe etter ha å spurt dem hvorfor de har Harun Yahya artikler på nettsiden? Og kanskje de burde revurdere det. Fordi Harun Yahya har en rekke kontroversielle (vitenskapelig sett) meninger blant muslimer og ikke-muslimer. Spørsmålet jeg har er følgende. Jeg rakker ikke ned på IslamNet eller alle de unge menneskene som jobber der. Men hvorfor organisasjonen sier de skal fjerne misoppfatninger om Islam og samtidig i en del tilfeller nøre opp til de samme misoppfatningene de hevder de skal fjerne?

Mohamed Abdishazan

Skal stå "tillot amerikanske soldater i arabiske halvøy".

Fahad Qureshi
‎@ Laila Makboul: Noen ting er veldig enkle, om et menneske tror det vet bedre enn Allah og Hans Rasool SAW, og er blitt fortalt at det ikke er en akseptabel mening å ha innenfor Islam, da har man et seriøst problem i sin religion. Man kan si at man ikke forstår Allahs visdom med dødsstraff, men å si at Allah har tatt feil i sin guddommelige straff som åpenbart for mennesket og at man selv vet bedre enn Allah, det er uakseptabelt om man ønsker å bli kategorisert som en muslim.

Men som jeg har poengtert tidligere, jeg sier IKKE at Abdisalan er kafir, for å gjøre takfir er opp til Ulama. Men å si på et generelt grunnlag at en person som mener det og det, er ifølge Islam ikke ansett som en muslim er det ikke noe galt med.

Det er viktig å få frem dette fordi man bør vite hvem som utgir seg å snakke for Islam virkelig er.

@ Wakas Mir: Jeg er enig med deg.

@ Abdisalan: La meg svare deg punktvis:

1. Du har fortsatt ikke besvart mine veldig enkle spørsmål. Mener du at du vet bedre enn Allah og Hans Rasool om hva som er riktig straffemetoder? Mener du at Muhammed SAW var ubarmhjertig da han forordnet dødsstraff for mennesker (noe som er berettet i en rekke autentiske Ahadith)?

2. Mener du at Shaykh Ibn Baaz var en kafir? Hvis ja, så kan vi fortsette den diskusjonen, hvis nei, da er ikke punktene dine om Shaykhen av noen verdi.

3. Jeg er ikke følsom overfor deg eller det du har skrevet om IN. Å ta imot kritikk for å følge Qur’an og Sunnah er ikke problematisk om kritikken kommer fra en kafir, men om det er en person som anser seg selv som muslim som kritiserer for å mene at Allah og Hans Rasool vet bedre enn vedkommende, vel da må man komme til roten av hva slags person det er man snakker med før man tar diskusjonen noe videre.

4. Å avspore diskusjonen til Harun Yahya er ikke særlig klokt av deg. Jeg kan rett ut si at jeg ikke følger Harun Yahya og at personen har seriøse problemer med sin Aqeedah. Det vi evt. skulle promotere av han er ting som har med Islam og vitenskap å gjøre, ikke noe annet enn det. Men det du kritiserte han for var at han var imot evolusjonsteorien, som innbærer at mennesket bl.a. har gått gjennom en prosess av å ha vært aper. Noe som strider med Islams lære om Adam og Eva. Hvis du nå åpner denne debatten er det som å grave et stort hull og hoppe inn i det, og du er allerede i et stort nok hull du sliter med å komme deg ut av. Så denne debatten kan vi ta en annen gang. For øyeblikket holder det om vi fokuserer på spørsmålene i pkt. 1 i dette innlegget.
for ca. ett minutt siden • Liker

Madia Raja

Laila Makboul: Det å kalle en spade for spade er ikke forhåndsdømming. Ingen her har verken gjort eller har myndighet til å gjøre takfir, men noen ting er så enkle at man kan kategorisere folk ettersom hva de tror/ikke tror på.
Dette forume...t er jo nettopp for å ta slike diskusjoner som man ikke kan ta offentlig på facebook eller på andre forum. Jeg synes det er veldig bra at slike ting settes på dagsorden. Vi har lenge lurt på hvem denne personen som kaller seg "saladin" på islam.no sitt forum egentlig er. Det er ikke noe galt i å stille åpne spørsmål om hva et individ mener og tror om Allah og Hans religion nettopp for å vite om man skal gå videre med denne diskusjonen eller ei.Vis mer

Madia Raja
OG ja, denne delingen er svart og hvit: Enten så tror man på Allah med alt han har åpenbart eller så tror man ikke på det med argumenter som blant annet at Allahsskapte lover er uoppdaterte til dagens samfunn, astagfirullah!

Al Suhaymin

SubhanAllah så mye Kufr som er blitt skrevet her av enkelte, og at noen andre prøver å forsvare han mener jeg også er urovekkende. En person som sier at Allahs lover er utdaterte er en murtaddin-kafir som Ulama mener skal halshugges i en Islamsk stat. Ibn qudamah har rapportert om Ijma'a angående dette, når det gjelder menn.

Og for å spesifisere om Mohamed Abdishazan er en Kafir eller ikke, det er sant det er opp til Ahlul Ilm. Men på et generelt grunnlag, er de som vil reformere Islam og avskaffe dens lover, kuffar, slik som ikke bare Allamah Bin Baaz har forklart, men slik at alle de fire Madhahib sier.

Så spørsmålet som Mohamed Abdishazan har unngått å besvare, er en problemstilling som er interessant og må addresseres. Altså, han vet at Ulama anser reformere som vil endre Islam og fjerne dens politiske makt, for murtaddin wal kuffar som skal drepes i islamske land. Så spørsmålet er om Mohamed Abdishazan, til tross for at han selv regner seg som muslim, mener han går under den kategorien som det er Ijma'a om blant de lærde er murtaddin wal kuffar og skal drepes i Shariah. Hva mener du Mohamed Abdishazan, er du en kafir ifølge Ulama eller går du ikke under den kategorien?

Han har enda ikke besvart spørsmålet, og det hadde vært fint å vite hans ståsted siden han er en så aktiv deltager på islam.no selvtolkerforumet

Og å avspore debatten til at noen mener at Sh. Bin Baaz ikke bar muslim, er like dumt som å avspore debatten til at Rawafid mener at Umar Ra ikke var en muslim.Vis mer

Soh Mak
Problemet idag med at Allahs skapte lover misbrukes idag i Allahs navn. Hadde de blitt praktisert slik de ble i Profetens SAW tid, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen idag.

Al Suhaymin

Det er sant, men det er viktig å nevne at det fortsatt ikke er en unskyldning for å mene at det er greit å styre et land uten Shari'ah. Bare se hva Shaykh ‘Abd-Allaah al-Ghunaymaan sier:

Whoever thinks that ruling by man-made laws is equal t...o ruling by sharee’ah, and thinks that it is OK to do that, is also guilty of kufr that puts him beyond the pale of Islam, even if it is only in one instance.
islamqa.com/en/ref/11309

En person som mener det er greit å styre etter menneskeskapte lover på lik linje med lovene i Koranen, og har blitt konfrontert med bevis om at dette er kufr, er entydig erklært en kafir av de lærde.

Så spørsmålet er om Mohamed Abdishazan anser seg selv som en person som mener det er greit å styre med menneskeskapte lover og går under ulamas definisjon av kuffar? Jeg venter fortsatt spent på svaret hans, istedet for at han bare unnlater å adressere problemstilligen.Vis mer

Islam Question and Answer - The kufr of those who rule by man-made laws
islamqa.com
Yes, we must make this distinction. The one who rejects the law of A...llaah and casts it aside, and replaces it with man-made laws and the opinions of individuals has committed an act of kufr which puts him beyond the pale of Islam. Whereas the one who a...Vis mer

Soh Mak

Hvis Mohamed sier han er muslim, vet han sikkert at det å være muslim er å underkaste seg Allah, kanskje han misliker hvordan døddstaffen misbrukes idag, ikke at han tviler på Allahs SWT lover....Istede for å stemple han som kafir, Benefit... of the doubt... Dessuten mener jeg at slike spm/kritikk burde svares mer overbevisende istede for hvis du er imot dødsstraff er du kafir og for kuffar er det døddsstraff. Sånn seriøst hvordan skal vi bringe folk til Islam på denne måten. Heller argumenter fordelen for dødsstraff, for alt det Allah har bestemt er bra for oss, feks det blir diskutert at dødsstraff er inhumant, men det er mer humant enn man klarer å se. Tenk bare på foreldrene til de drepte barna på Utøya som får se bildet av Breivik tilfredst med det han har gjort. Er det ikke mer humant for alle ofrenes etterlatte at denne mannen blir drept? i tillegg skal våre skattepenger betale for maten, tryggheten og filmene han kan kose seg med i fengslet! er det humant? Subhanallah Allahs lover er mennesklige (humane) men vi muslimer må være flinkere til å overbevise.Vis mer

Fatima Al-Noor
Soh Mak: Hvis en person kommer til deg og sier at han er muslim, men han tror ikke på Allah Swt? Hva vil du si til dette?
Jeg skjønner ikke at MUSLIMER lager så stor deal ut av dette? Forstår man ikke at man IKKE kan benekte Allahs lover ba...re fordi vi ikke ser visdommen bak disse lovene, eller kanskje fordi disse lovene ikke passer i et kuffar samfunn?
Allahs lover er ment for alle tider. Greit nok å sette tvil ved hvorvidt disse reglene er humane eller praktiske, men å si at jeg er imot og ønsker en endring er KUFR!Vis mer

Fatima Al-Noor
Hvor er bror Abdi?

Fahad Qureshi
Abdisalan har ikke sagt noe om misbruk av dødsstraff, han sa helt svart på hvitt at han er prinsipielt imot dødsstraff. Det betyr at man er imot ideen om dødsstraff i det hele tatt hvor vidt jeg vet. Hadde det vært snakk om misbruk, hadde det vært en helt annen diskusjon og han hadde avklart det for lenge siden.

Se f.eks. dette klikppet av AR Green:

Det spiller ingen rolle om du forstår Allahs visdom eller ikke, men som en muslim underkaster du deg det Allah sier.

Abdur-Raheem Green - Is death penalty wrong according to the Qur'an?
www.youtube.com
From the Q&A-Session of the lecture ''Islam - The True Religion of God?'' at Peace Conference Scandinavia 2010.

Al Suhaymin
Det er ikke bare fordi man er imot dødsstraff man er en kafir, Mohamed Abdishazan skrev tidligere:

''Den offentlige delen av sharia tilhører en spesifikk tid i vår historie (under Profetens levetid) og et skille mellom religion og politikk e...r nødvendig i vår tid. En reform av islam er også nødvendig hvor man må absorbere menneskerettighetene.''

1. Han sier at den offentlige delen av Shari'ah ikke gjelder lenger, dette er kufr al-akbar.
2. Han sier at et skille mellom religion og politikk er nødvendig i vår tid, dette er også kufr al-akbar.
3. Han sier at en reform av Islam er nødvendig for å absorbere menneskerettighetene, dette er også kufr al-akbar.

Men det er ingen som har sagt at Mohamed Abdishazan er en kafir fordi det er opp til ahlul ilm å spesifisere individer. Men folk har spurt om han selv mener han går under den kategorien so Ulama mener er Kuffar. Her er Sh. al Islam Ibn Taymiyyah sine ord, som rapporterer full enighet om at en person som mener at det er lov å følge noe annet enn Shariah er en Kafir:

And it is known from the religion (of Islam) by necessity and by the consensus of all Muslims that whoever legalizes to follow other than the religion of Islam or a Sharia other than the Sharia of Muhammad (SAW), he is a Kafir. And his kufr is similar to that of the one who believes in some part of the book (Quran) and reject some of it", as He Ta'ala said: "Verily, those who disbelieve in Allah and his Messengers and wish to make a distinction between Allah and his Messengers (by believing in Allah and disbelieving in his Messengers) saying, "we believe in some but reject others", and wish to adopt a way in between, they are in truth disbelievers. And we have prepared for the disbelievers a humiliating torment". An-Nisa, Verse 150-151.
(Majmua' Al-Fataawa, Vol 28, p. 524.)

Så spørsmålet er fortsatt ubesvart, og det er på tide at Mohamed Abdishazan besvarer spørsmålet. Anser han seg selv som en del av den kategorien som Ibn taymiyyah sier det er full enighet om er kuffar?
  • Black Tigah
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • KCCH
  • Poeng: 1479
  • IN Medal for 1 000 Points
KCCH
Siste endring: 3 år siden Av Black Tigah.
Følgende bruker har takket deg: Fahad, zaruc, ahmed, astarcade, Abdullah, abdir

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10907

SubhanAllah!!! Det var sjokkerende at en som kaller seg muslim mener noe sånt.

Er det han som kaller seg "Saladin" på forumet til Islam.no?

JazakAllah for at du advarer oss uansett. Viktig å holde seg unna sånne mennesker som sprer slik fitnah. May Allah swt safe us all.
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 1131

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10908

Allah iehdi !!
  • Neriman
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 877
يقول الله عز وجل: ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ﴾ (آل عمران: 31)، ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي﴾ أي فاتبعوا رسول الله

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10909

Kiran skrev:
SubhanAllah!!! Det var sjokkerende at en som kaller seg muslim mener noe sånt.

Er det han som kaller seg "Saladin" på forumet til Islam.no?

JazakAllah for at du advarer oss uansett. Viktig å holde seg unna sånne mennesker som sprer slik fitnah. May Allah swt safe us all.

det er sant søster, å skrive slikt kufr som dette er skam, og ja det er den såkalte ''Saladin'' fra selvtolkerforumet hvor de kommer med personlige versjoner og tolkninger av religionen som de tilknytter Islam. han burde skamme seg så mye at han ikke burde være i stand til å vise ansiktet sitt blant muslimer. Måtte Allah SWT veilede han, om Allah SWT vil. Og hvor feig er det mulig å bli? Når man blir avslørt så bare later man som ingen ting og stikker av, å synke så lavt som dette er det vanskelig å finne ord for.
  • Black Tigah
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • KCCH
KCCH

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10910

Jazakallaho Khairan bror Black Tigah for å ha kopiert diskusjonen før den ble borte.
  • Fahad
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Islam - Way of Life
  • Poeng: 2501
Hvis det som er skrevet er korrekt er det på grunn av Allahs veiledning, og hvis det er noen feil er det jeg som har gjort disse feilene, og Allah vet best.

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10913

Allaho akbar! det er sjokkerende og lese at folk tror de vet bedre enn Allah subhantala. Denne mannen har spredt så utrolig mye fitnah blant muslimene, jeg er glad for at noen tok seg bryet på å avsløre han nå. han har gjemt seg bak pc skjermen så lenge og gjemt seg på islam.no der adminene tydeligvis lar folk spre kufr. bare tenk hvor ansvarlig de er, de som har latt folk spre meninger som inneholder kufr...
  • ahmed
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 1051

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10923

astighfirullah. dette er en skandale. å si at Allahs lover er utdaterte og må reformeres er kufr og det bør enhver muslim vite. hvordan kan man tro at man vet bedre enn Gud??? skandale!
  • Abdullah
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 166
Jeg er bare en tjener av Allah, og det er jeg fornøyd med.

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10932

Salam aleikom.

Jeg må si jeg av og til blir veldig sjokkert av å gå inn på dette forumet for gjentatte ganger er det svartmaling av andre muslimer, hva er målet ved å henge ut Saladin her eller kalle islam.no for selvtolkerforumet (eller hva det var), dersom man skal spre et budskap bør man være ydmyk og snakke på en måte som ikke støter den andre parten, det er faktisk mulig. Jeg mener det er tåpelig med denne "krigen" muslimer imellom og ingen vinner ved å oppføre seg som om man tror man vet mer eller bedre enn de andre. Alle muslimer er på forskjellige steder i livet og vi forandrer oss som mennesker hele tiden, det bør man respektere. Det blir ingen samlet ummah dersom man prakker ned på hverandre og prøver å avsløre en muslim som kufar eller hva annet det måtte være. Selv om man har forskjelligen meninger og støtter seg til forskjellige tolkninger så må det kunne gå an å ha respekt for hverandre uten å snakke "ned" til den man snakker om.

En annen ting er at ei venninne av meg som er muslim har faktisk fått en privat melding der hun ble kalt for kuffar fordi hun mente at denne utleggingen av Saladin var feil. Kan ikke den personen som sa dette til henne si dette til henne åpent, heller enn å komme med trusler om at hun skal brenne i helvete osv fordi hun mente at dette var en uthegning av en person? Hvor er ydmykheten til denne personen og hvor er troen til denne? Det er i hvertfall ikke islamsk oppførsel og denne personen bør be om unnskyldning omgående.

Dette sagt så mener jeg islamnet gjør veldig mye bra for islam og muslimer men litt mer ydmykhet i hvordan man snakker til og med mennesker ville vært bra.

Salam aleikom
  • Trude
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 44

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10933

Wassalam søster.
Vel hvis denne personen mener det han har sagt og hvis han ikke har gjort tawba så er han ikke til å regne muslim, og dette er ikke min mening! Det er ingen svartmaling. Jeg synes at det er veldig bra å avsløre slik kufr som er til skade for deg og meg, alhamdulillah. Vi må beskytte oss og andre mot denne massive og usynlige ødeleggelsen som shaytan bedriver gjennom enkelte mennesker. Jeg ber til Allah om å tilgi han broren som har sagt så alvorlige ting, og veilede han på den rette vei, ameen. Samtidig synes jeg at det er viktig at vi beskytter oss selv og advarer andre istedet for å si at det er svartmaling eller baksnakking for det er det ikke. Alt har foregått i et åpent forum med han det handler om tilstede.

Trude skrev:
Salam aleikom.

Jeg må si jeg av og til blir veldig sjokkert av å gå inn på dette forumet for gjentatte ganger er det svartmaling av andre muslimer, hva er målet ved å henge ut Saladin her eller kalle islam.no for selvtolkerforumet (eller hva det var), dersom man skal spre et budskap bør man være ydmyk og snakke på en måte som ikke støter den andre parten, det er faktisk mulig. Jeg mener det er tåpelig med denne "krigen" muslimer imellom og ingen vinner ved å oppføre seg som om man tror man vet mer eller bedre enn de andre. Alle muslimer er på forskjellige steder i livet og vi forandrer oss som mennesker hele tiden, det bør man respektere. Det blir ingen samlet ummah dersom man prakker ned på hverandre og prøver å avsløre en muslim som kufar eller hva annet det måtte være. Selv om man har forskjelligen meninger og støtter seg til forskjellige tolkninger så må det kunne gå an å ha respekt for hverandre uten å snakke "ned" til den man snakker om.

En annen ting er at ei venninne av meg som er muslim har faktisk fått en privat melding der hun ble kalt for kuffar fordi hun mente at denne utleggingen av Saladin var feil. Kan ikke den personen som sa dette til henne si dette til henne åpent, heller enn å komme med trusler om at hun skal brenne i helvete osv fordi hun mente at dette var en uthegning av en person? Hvor er ydmykheten til denne personen og hvor er troen til denne? Det er i hvertfall ikke islamsk oppførsel og denne personen bør be om unnskyldning omgående.

Dette sagt så mener jeg islamnet gjør veldig mye bra for islam og muslimer men litt mer ydmykhet i hvordan man snakker til og med mennesker ville vært bra.

Salam aleikom
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 1131

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10934

Trude skrev:
Salam aleikom.

Salam aleikom

Walaykum Salam

Hvilkem svartmaling er du henviser til søster? Det var en saklig diskusjon med Abdisalan og et par andre brødre og søstre om det å reformere Allahs lover og mene at man selv vet bedre enn Allah og Hans Rasool. Det blir henvist til fatawa av Shaykh Ibn Baaz og Ibn Tayymiah og Abdisalan blir spurt om han anser seg selv som de Ulama mener at det er enighet om at er kuffar. Abdisalan sniker seg unna spørsmålet og sier at han prinsipielt er imot dødsstraff (noe Allah SWT har valgt som straffemetode for en rekke forbrytelser og som er vært praktisert av RasolAllah SAW) og at han vil reformere Allahs lover. Abdisalan blir forklart at dette er Kufr Al-Akbar på en ordentlig måte, og deretter begynner han å angripe Ulama og hentyde til at Shaykh Ibn Baaz er den som kan være kafir.

Det er helt absurd å tro at man kan kalle seg for muslim, kritisere Allah SWTs visdom og forvente å ikke bli konfrontert med det. Man kan heller ikke respektere kufr da Allah SWT ikke har noen respekt for kufr og anser det som det verste av det verste.

Jeg aner ikke hvem som har sagt hva til søsteren du snakker om, og jeg skjønner ikke hvorfor du skriver det her. Hvis noen på facebook har sendt henne personlig melding, vet hun jo selv hvem det er og kan konfrontere vedkommende. Det er veldig usakelig å poste dette her og få det til å virke som om noen fra Islam Net har gjort dette.

Jazakillaho Khairan søster, husk oss i dine dua og be til Allah at Han retter opp de mangler og feil vi har
  • Fahad
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Islam - Way of Life
Hvis det som er skrevet er korrekt er det på grunn av Allahs veiledning, og hvis det er noen feil er det jeg som har gjort disse feilene, og Allah vet best.

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10945

La hawla wala quwwata illah billah. Det at det fins folk som faktisk støtter slikt kufr, og som prøver å si at han blir hengt ut, det kan dere spare oss andre for. Vi er ikke dumme heller vi vet at de skolerte har gitt klare beskjeder om å advare mot sånne mennesker som i bekledningen av Islam sprer kuffr.
  • astarcade
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 329

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10959

assalamu alaykum. Mohamed abdishazan svarte faktisk idag, men gjorde det på en utrolig feig måte fordi han ikke svarte på problemstillingen, og ba adminen på facebook gruppen om å slette alt etter at kun han sin side av saken skulle fremmes. Men Alhamdolillah, han ble tilbakevist fra alle kanter og igjen feiget han ut og svarte ikke på spørsmålene. blant andre innovaters som ble exposed var en person som følger shirk nettsiden sunnipath.

Her er det viktigste fra diskusjonen:

Mohamed Abdishazan:
Wakas, vennligst ikke slett denne tråden. Jeg skal nok engang besvare Fahad Qureshi (legg merke til at jeg blir kalt feig av en som er anonym - Black Tigah som har åpnet en tråd som er personangrep og ingenting annet på deres forum). Les følgende: Nei, jeg anser ikke meg for å tilhøre den gruppa som Ibn Taymiyyah eller Bin Baz snakker om.

Mohamed Abdishazan:
Alaikum salaam. Wakas kan slette kommentaren min når Fahad og de andre fra IslamNet har lest den. Jeg er enig med deg.

Fahad Qureshi:
Abdisalan, du fikk flere spørsmål enn kun det.

Kan du svare på alle sammen?

Her er mine oppfølgingsspørsmål:

1. Hva er annerledes med de som Ibn Tayymiah anser som kuffar og det du følger?

2. Du er prinsipielt imot dødsstraff og er i strid med det som av deg defineres som humant, bare rett meg om jeg har misforstått. Mener du Profeten SAW praksis av dødsstraff var inhuman og feil?
4 hours ago • LikeUnlike

Muslimah Fatima:
Velkommen tilbake Abdishazan. Du må svare på alle spørsmål som ble stilt. Venter spent på svar

Mohamed Abdishazan
‎1) De har selv sagt at de er ikke muslimer lengre. Jeg har ikke tatt et slikt standpunkt.

2) Jeg mener at disse lovene må tolkes på nytt. I den tiden Profeten levde så var slike straffemetoder nødvendig på grunn av den historiske konteksten man levde i. Man må se disse lovene i et nytt lys og retolke dem.

Mohamed Abdishazan:
Tilføyelse til pkt 2: Et moratorium slik som Tariq Ramadan foreslår er nødvendig for å starte ikke bare en teologisk debatt - men også en debatt alle muslimer kan delta. Hvor man kan diskutere disse lovene og hvordan vi skal forholde oss til dem i vår tid.
4 hours ago • LikeUnlike

Fahad Qureshi
Jeg forstod ikke svaret ditt til pkt. 1. Jeg spør om hva som er forskjellen mellom det du står for og det Ibn Tayymiah sier at det er ijm'aa om at føre en person ut av Islam.

2. Mener du at Profetens oppfordring til...av mennesker til døden var humant eller inhumant?

3. Mener du at det Allah SWT har åpenbart for all tid er utdatert fordi samfunnet har forandret seg?

4. Hvis jeg legger frem bevis for at hudud straffene i Allahs Shariah var ment for all tid, vil du fortsatt mene at de ikke skal praktiseres i dag?

Mohamed Abdishazan
‎1) Det som er forskjellen er at jeg er en kafir når jeg selv anser meg selv for å være en kafir. Jeg har ikke hevdet at hudud er i tråd med tradisjonell islam. Fordi det vil si at jeg vil at man skal diskutere noe som ikke er engang en del av islam. Det er en del av islam.

2) Min perosnlig mening: Dødsstraff i seg selv er inhumant. Men at det var passende på den tiden kommer klart fram i den islamske litteraturen. Vi har fengselssystem i vår tid som er effektitv i visse steder på vår klode.

3) Jeg mener at det må tolkes på nytt. Det jeg kaller for solidaritetprinsippet er et godt argument på hvorfor man bør innføre et moratorium. Mange muslimer hevder at i vår tid så er disse lovene misbrukt (i land som for eksempel Iran og Saudi Arabia). Å gå inn for et moratorium er et godt steg for å åpne for selve debatten.

4) Jeg vet at det finnes flust med bevis for at det skal være gjeldende. Men det utelukker ikke den historiske konteksten som er der.

Mohamed Abdishazan
Det ovenfor er min siste kommentar i denne debatten.

Mohamed Abdishazan
Det skal stå: Jeg har ikke hevdet at hudud er IKKE i tråd med tradisjonell islam.

Martin Shezad Pedersen
Er sterkt uenig i nytolkning hvergang vi mennesker ikke liker noe. Her om dagen møtte jeg en bror som argumenterte for at det ikke er nødvendig å gjøre wudu før bønn, fordi vi er så reine idag... Vi er minst like utro (hvis ikke mer) mot våre ektefeller idag, som for 1400 år siden er min påstand. OG det er like galt som for 1400 år siden. OG det er like ødeleggende for familier og til slutt samfunnet vårt som for 1400 år siden. Hvordan kan man da mene at Allahs (swt) og Profetens (saw) visdom i denne saken er mindre aktuell idag??? Mitt årsaks forslag: kombinasjon av nafs, elendig iman, og ett greit skuffetak med arroganse! Måtte Allah tilgi oss alle for vår ignoranse, amin!

Waqas Sarwar
Argumentasjonen blir helt feil her synes jeg. Fahad Qureshi, synes du det er riktig å eksponere andre som du mener er kafir? Er det deres jobb å skape enda flere "kuffar" eller å "oppklare misforståelser"? Hva med å argumentere mot Abdishazan "på beste måte" slik foreskrevet i Koranen enn å tvinge han i et hjørnet for å tvinge han til å innrømme at han er kafir???????

Muslimah Fatima
Bror Waqas Sarwar For å sette det på spissen (ikke det at jeg påstår at noen er kafir her) Synes du det er feil å avsløre en kafir som utgir seg for å være en muslim? Hvis ja, da er det noe galt med deg. Som muslimer er vi pålagt til å tenke det beste om våre medsøsken i Islam, og jeg ville advart muslimer mot en person som jeg syens er fare for andre.

Waqas Sarwar
Søster Muslimah Fatima, jeg svarer deg ved å referere til min forrige post. LES GRUNDIG!

Muslimah Fatima
Jeg har lest det grundig nok til at jeg kan kommentere og si at det er på sin plass å avsløre en kafir for å redde muslimer. Jeg ser ikke hvordan bror Fahad tvinger han til å innrømme at han er kafir. Han spør gjentatte ganger om Abdishazan anser seg i selv i den kategorien som Ibn Tayymiah og mange andre lærde mener fører en person ut av Islam.
Hvordan tror du det er mulig å snakke med en slik person som hele tdien vrir og forteller sin versjon av islam. Hvorfor sier ikke du noe til han? Synes du det er greit å reformere Allahs lover og være prinsipielt mot dødstraff Waqas Sarwar???

Al Suhaymin
Det Waqas sarwar sier er helt på jordet og han vet ikke hva han snakker om. hva for noe tullete utsagt er dette ''Er det deres jobb å skape enda flere "kuffar" eller å "oppklare misforståelser'' ??? man må virkelig ha mentale problemer om man mener at det er islamnets jobb å skape enda flere kuffar. det å argumentere mot mohamed abdisahzan er allerede gjort, og han vil ikke akseptere sannehten. det han sier er kufr.

Al Suhaymin
mohamed abdishazan, du svarer ikke på spørsmålene, du bare sniker deg unna. shaykh ul islam ibn Taymiyah sier at det er ijmaa om at en person som lovligjør det å dømme etter noe annet enn shari'ah er en kafir, og du har selv lest sitatet. på hvilken måte er det du ikke lovligjør eller mener det er lov å følge noe annet enn shari'ah.

du mener også at dødsstraff er feil idag, til tross for at Allah har valgt og Koranen sier at Islam er fullført. i tillegg har Profeten SAW sagt i de følgende hadith:

Know that the Messenger of Allah (sallallaahu alaihi wa sallam) said, My Ummah will split into seventy three sects, all of them in the Fire except one and it is al-Jamaaýah. It was said, Who are they, O Messenger of Allah? He (sallallaahu alaihi wa sallam) replied, That which I and my Companions are upon today.

[Hadeeth is hasan and is reported by at-Tirmidhee (no.2643), Ibn Waddaah in al-Bidýah (p.85), al-Aajurree in ash-Shareeýah (p.15) and in al-Arbaýeen, al-Haakim (1/128-129), Ibn Nasr in as-Sunnah (no.62), al-Laalikaaýee in as-Sunnah (no.147), Ibn al-Jawzee in Talbees Iblees (p.16) and al-Uqailee in ad-Duýafaaý (2/262) from the hadeeth of ýAbdullah ibn ýAmr.]

"And whosoever lives long from amongst you [the Companions] will see much differing and controversy, so it is upon you to stick to my Sunnah and the Sunnah of my rightly-guided successors - cling to that with your molar teeth." [Aboo Daawood (#4607), at-Tirmidhee (#2676) and others].

Profeten SAW sa klart og tydelig ''That which I and my Companions are upon today.'' og ''stick to my Sunnah and the Sunnah of my rightly-guided successors''. så du har ingen bevis igjen, du snakker imot surah al maidah, i tillegg til hadith. så det finnes helt klare bevis for at Islam skal være slik som det var i Profeten SAW sin tid, og at sunnah ikke skal endres, vi snakker ikke om urf her, vi snakker om sunnah og Allah Subhana ta'alas shari'ah som er åpenbart.

Så spørsmålene som du ikke har besvart er:
1. På hvilken måte kommer du ikke inn i den kategorien som det er enighet om er kuffar?
2. Du er imot dødsstraff, til tross for at quran og sunnah sier at lovene skal gjelde, så du tror altså at du vet bedre enn Allah og profeten SAW?

Abdullah Holm
‎"modernister" bør skamme seg, det er ingen forskjell på dem og andre sektledere gjennom tiden som vil sette sitt preg på Islam. Tenk å påstå at man er muslim og likevel mene at Allah og hans profet gjorde en slett jobb og at man kan forbedre religionen. Skamme seg

Martin Shezad Pedersen
Skamme seg!

Muslimah Fatima
Så enig med deg bror Abdullah Holm! Noen ting er bare så klare men fortsatt velger noen enten å overse det totalt eller late som at det ikke er stort. SubhanAllah, her påstår man at Allah ikke har gjort sin religion perfekt slik Han Swt påstår i Koranen. I stedet for å stå IMOT kufr diskuterer folk om hvorvidt det er lurt å "avsløre" kufr!!!!

Abdullah Holm
Hvem er det du tror du er, Mohamed Abdishazan? En av Guds profeter? Hvordan våger du å påstå at Allah og hans budbringer og hans Islam og rettferdighet er "gammeldags"? Hvordan kan du sette deg selv på en sånn pidestall og påstå at du FØLGER Islam og profeten (saw)?
Hvis vi hadde gjort som du ville så hadde vi fulgt deg, ikke profeten (saw). Hvorfor tror du at du kan inneha en slik stilling?

Muslimah Fatima
‎Waqas Sarwar Jeg forventer svar fra deg!!

Abdullah Holm
‎"omtolke"... Islam skal tolkes slik som Sahaba tolket den, vil man gjøre noe annet så følger man ikke Islam. Slutt å spre tullet ditt blant muslimer, det er korrupt og avskyelig... Hvis du refererer til Koran og Sunnah for å støtte ideene ...så er det noe annet, men hvis du bruker irrasjonelle følelser og "solidaritetsprinsippet" for å få folk til å FØLE at du har rett, så har du ikke et støvkorn av sannhet når du snakker.

Fahad Qureshi
Det er virkelige skammelig ja. Waqas Sarwar, du husker sikkert all den søppla du skrev sist gang du valgte å angripe Islam Net og spre bakwas om at vi ikke var sunni muslimer og du husker sikkert hva det medførte, jeg antar at du ikke vil gå i samme fotstor igjen, for det vil ikke jeg, men jeg har ikke noe problem med å avsløre sekten din om du vil gå den veien.

Fahad Qureshi
Spørsmålene står fortsatt ubesvart Abdisalan.

Abdisalan skrev:
1) Det som er forskjellen er at jeg er en kafir når jeg selv anser meg selv for å være en kafir. Jeg har ikke hevdet at hudud er i tråd med tradisjonell islam. Fordi det vil si at jeg vil at man skal diskutere noe som ikke er engang en del av islam. Det er en del av islam.

Mitt svar:
Abdisalan, jeg spør ikke om du mener du er en kafir eller ikke, jeg spør om du er av den samme gruppen som Ulama som Ibn Tayymiah sier at det er ijmaa om at er kuffar.

Et lite eksempel: Qadianier anser seg selv som muslimer, men de anerkjenner også at ifølge ijmaa i Ahlus Sunnah Jamaah er de ikke muslimer.

Jeg bryr meg ikke om du har hevdet at hudud er i tråd med Islam, fakta er at det er det, og hvis du benekter det er det enda et nytt tegn av kufr som vi kan snakke om.

Jeg skjønner ikke resten av det du skriver. Bare svar på spørsmålet stilt ovenfor. Hvis svaret ditt er at du ikke faller under kategorien som Ibn Tayymiah snakker om, må du forklare forskjellen mellom den kategorien og ditt ståsted.

Abdisalan skrev:
2) Min perosnlig mening: Dødsstraff i seg selv er inhumant. Men at det var passende på den tiden kommer klart fram i den islamske litteraturen. Vi har fengselssystem i vår tid som er effektitv i visse steder på vår klode.

Mitt svar:
Å si at det Muhammad SAW praktiserte er inhumant, er kufr. Om en kaller RasolAllah SAW for inhuman kan man selv vurdere er muslim eller ikke. Muhammed var en rahma for hele menneskeheten, og inhuman er det motsatte av det Allah har beskrevet Muhammad SAW som. Så spørsmålet er om det er du som har rett eller Allah som har rett ang. Muhammad SAW. For Muhammad SAW praktiserte dødsstraff og han sa at folk skulle holde seg til hans Sunnah.

Enten må du si at ...som ble oppfordret til av RasolAllah SAW var human og helt korrekt og skal praktiseres til siste dag slik som Koranen og Hadith sier, eller så må du si at du vet bedre enn Allah og Muhammad SAW om hva som er korrekt.

Abdisalan skrev:
3) Jeg mener at det må tolkes på nytt. Det jeg kaller for solidaritetprinsippet er et godt argument på hvorfor man bør innføre et moratorium. Mange muslimer hevder at i vår tid så er disse lovene misbrukt (i land som for eksempel Iran og Saudi Arabia). Å gå inn for et moratorium er et godt steg for å åpne for selve debatten.

Mitt svar:
Du Abdisalan mener at det må nytolkes, Muhammad SAW og Allah mener at det ikke må nytolkes, hvem skal vi tro på? Deg eller Allah og Muhammad SAW?

Denne diskusjonen handler forresten ikke om land som misbruker Allahs lover, vi snakker om de ideelle lovene forkynt av Muhammad SAW.

Abdisalan skrev:
4) Jeg vet at det finnes flust med bevis for at det skal være gjeldende. Men det utelukker ikke den historiske konteksten som er der.

Mitt svar:
Hva mener du? Profeten SAW har sagt at vi skal følge hans Sunnah og Sunnah til khulafa rashideen.

Waqas Sarwar
Fahad: SubhanAllah...se hvor aggressiv du blir. Jeg husker godt hva det medførte sist. Dere fikk så mye pepper fra folk fordi dere oppførte dere på en høyst uforsvarlig måte og dermed bidro til å fremme sannheten av hvem dere egentlig er. J...eg ba deg la den artikkelen på deres forum bli stående, der dere hengte meg ut og kalte meg Islams fiende og en som fremmer kufr i realiteten kun fordi jeg sa at dere ikke er sunnimuslimer. Men du sletta den fordi du ville vise frem Islamnets gode side og legge skjul på de negative sidene, noe jeg har full forståelse for. Det er bare trist at dere har sider ved dere som dere i etterkant blir nødt til å skjule.

Jeg vet ikke hvilken "sekt" du snakker om....men jeg vet at enhver som kaller Abdul Aziz bin Baz for sheik ul-islam og aldri ser lenger enn Ibn Taymiyyah og al-albanee aldri kan være en del av Ahlus Sunnah wal Jamah.

Du får spare meg for tomme trusler Fahad. Eller om du virkelig ønsker å fortsette med dine "hellige avsløringer" så får du bare prøve deg. Hvor lett er det å leke mullah bak pcen Fahad?See More

Al Suhaymin
Allahhakbar så mye løgn sufistene sprer. Ahlus sunnah wal jamaah skjenner til denne sekten som følger sunnipath som sprer kufr og shirk i deres fatawaer, og det er ingen hemmelighet at du følger denne shirk siden sarwar. å påsta at dette er ahlus sunnah er like patetisk som å påstå at rafaidah er ahlus sunnah. å påstå at bror fahad leker Mullah er også en skitten anklagelse fra din side.

Fahad Qureshi
‎Waqas Sarwar:

1. Vi har ikke noe vi ønsker å lære av Abdisalan. Han begynte å angripe IN og da fikk han svar. Hvis han skal kritisere IN for å følge Quran og Sunnah må han først klarere sitt eget ståsted. Vi har ikke noe problem med å forsv...are Allahs religion overfor kuffar, men den samme type forsvaringen skal ikke være nødv. overfor muslimer. For muslimer kan man forklare om de ikke forstår visdommen med Allahs Shariah, men om de angriper Allahs Shariah, må de først klarere sitt ståsted.

2. Jeg er Alhamdulillah ikke aggressiv, men jeg er heller ikke redd for å si sannheten direkte.

3. Jeg vet ikke hva pepper du snakker om, alle løgnene du spredte ble besvart og du stod der ynkelig uten noe svar. For vår del kunne vi mer enn gjerne latt diskusjonen stå, men jeg slettet den etter ditt ønske. Om du ikke husker dette eller om du nekter dette for være din sak. Jeg snakket med deg på tlf og du foretrakk at den ble slettet og jeg gjorde. Vi ble enige om at du skulle holde deg til dine ting og vi til våres. Vi skulle ikke angripe dere på deres plattformer (noe vi ikke hadde gjort) og du skulle ikke angripe IN på våre plattformer(noe du og dine likesinnede hadde gjort flere ganger).

4. Jeg har ingen trusler å komme med, i hvert fall ingen tomme. Om du vil føre denne diskusjonen videre på slike premisser vil det ikke ende særlig positivt. Om du fortsetter å spre den løgnerske propagandaen din mot oss offentlig, så ikke tro at vi er for sjenerte til å svare deg, offentlig!

5. Hersketeknikkene dine som å spørre ''Hvor lett er det å leke mullah bak pcen Fahad?'' kan du egentlig spare deg for. Det viser bare hvor ynkelig du egentlig er. Du av alle kan uansett best svare på spørsmålet, for er det noen som leker mullah bak pc skjermen her må det være deg. Jeg sier ydmykt at jeg ikke er noen scholar og følger Ulamas forståelse av ting.See More

Muslimah Fatima
‎Waqas Sarwar: Det er fint at du respekterer min mening, men du svarte fortsatt ikke på mine spørsmål. For deg er det sikkert en diskusjon, men jeg ser mye alvorligere på det. Jeg skriver ikke i denne tråden for å lære om hva abdishazan syn...es og mener om shari'ah, men for å vite hans ståsted ifht islam noe som er klart for meg nå alhamdulillah. Jeg spurte deg om hva du synes om meningene hans og du unnlater å svare. Du skrev til meg tidligere på veggen min at man bør diskutere på andre måter enn å legge ferm fatwaer. Jeg spør deg hvordan skal man komme til enighet om dette tema uten å henvise til ullama? Hvordan skal man løse dette problemet? Hvorfor sier INGENTING til abdishazan? Synes du det er greit å mene at man er i mot en del av Islam? Tror du ikke at det fører en ut av islam? Fint om du svarer meg på spørsmålene mine enn å kritisere andres måte å føre denne debatten på, inshaAllah,
  • Black Tigah
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • KCCH
KCCH

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10961

Fahad skrev:

Walaykum Salam

Hvilkem svartmaling er du henviser til søster? Det var en saklig diskusjon med Abdisalan og et par andre brødre og søstre om det å reformere Allahs lover og mene at man selv vet bedre enn Allah og Hans Rasool. Det blir henvist til fatawa av Shaykh Ibn Baaz og Ibn Tayymiah og Abdisalan blir spurt om han anser seg selv som de Ulama mener at det er enighet om at er kuffar. Abdisalan sniker seg unna spørsmålet og sier at han prinsipielt er imot dødsstraff (noe Allah SWT har valgt som straffemetode for en rekke forbrytelser og som er vært praktisert av RasolAllah SAW) og at han vil reformere Allahs lover. Abdisalan blir forklart at dette er Kufr Al-Akbar på en ordentlig måte, og deretter begynner han å angripe Ulama og hentyde til at Shaykh Ibn Baaz er den som kan være kafir.

Det er helt absurd å tro at man kan kalle seg for muslim, kritisere Allah SWTs visdom og forvente å ikke bli konfrontert med det. Man kan heller ikke respektere kufr da Allah SWT ikke har noen respekt for kufr og anser det som det verste av det verste.

Diskusjonen foregikk jo ikke her i utgangspunktet så jeg mener at diskusjonen om dette skulle forttsatt der den var, når man kopierer opp for så å poste det et annet sted så ser jeg på det som svartmaling eller uthenging av en person.Jeg ser ingen steder at Abdi Salan mener at han ikke kan konfronteres men at han har andre meninger eller tolkninger enn de her inne, og må han få lov til å ha. Det er også helt absurd å kalle seg muslim dersom man ikke viser ydmykhet, respekt og forståelse for andre. Selvfølgelig har man en plikt til å si i fra dersom man ser at noen gjør eller lærer bort noe som er feil men dersom man skal prøve å følge vårt beste eksempel som er Profeten (swt) vår så vil man prøve være ydmyk, ha respekt og forståelse for andre. Se bare på historien der en dame kastet søppel på Profeten(swt) hver dag, hvorpå Profeten(swt) gikk inn til henne en dag hun ikke hadde gjort det. Det er utallige historier som viser oss hvordan vi skal oppføre oss. Dersom man ikke kan utstå kafir så burde man heller ikke bo i et land der de fleste er nettopp dette, i hvertfall ikke om man ikke er villig til å respektere dem. Det går an å være ydmyk, vise respekt, og forståelse uten å miste sin egen tro og dersom man oppfører seg arrogant og respektløs så kan man ende opp med at folk som i utgansgspunktet var interessert i islam trekker seg unna og jeg tror ingen av oss ønsker å svare for at vi har drevet enkelte vekk, heller enn mot islam.

Og bare sånn at det er sagt så er det ikke den opprinnelige diskusjonen som du viser til som jeg reagerte på, men at det ble kopiert opp og lagt inn her.

Jeg aner ikke hvem som har sagt hva til søsteren du snakker om, og jeg skjønner ikke hvorfor du skriver det her. Hvis noen på facebook har sendt henne personlig melding, vet hun jo selv hvem det er og kan konfrontere vedkommende. Det er veldig usakelig å poste dette her og få det til å virke som om noen fra Islam Net har gjort dette.

Beklager om jeg har postet dette feil men da jeg snakket med søsteren så ga hun det inntrykket av at det var noen fra islamNet, tilgi meg om jeg har feil.

Jazakillaho Khairan søster, husk oss i dine dua og be til Allah at Han retter opp de mangler og feil vi har [/quote]

InshAllah skal jeg ha dere i mine duà og be om at feil og mangler blir til rett:-) Men jeg forteller jo også at mange i hvertfall bør tenke igjennom hvordan man snakker, vise ydmykhet og gå foran som gode eksempler slik at Allah(swt) blir fornøyd med oss alle, InshAllah.

Salam aleikom
  • Trude
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10962

Kiran skrev:
Wassalam søster.
Vel hvis denne personen mener det han har sagt og hvis han ikke har gjort tawba så er han ikke til å regne muslim, og dette er ikke min mening! Det er ingen svartmaling. Jeg synes at det er veldig bra å avsløre slik kufr som er til skade for deg og meg, alhamdulillah. Vi må beskytte oss og andre mot denne massive og usynlige ødeleggelsen som shaytan bedriver gjennom enkelte mennesker. Jeg ber til Allah om å tilgi han broren som har sagt så alvorlige ting, og veilede han på den rette vei, ameen. Samtidig synes jeg at det er viktig at vi beskytter oss selv og advarer andre istedet for å si at det er svartmaling eller baksnakking for det er det ikke. Alt har foregått i et åpent forum med han det handler om tilstede.
]

Salam aleikom.
Den opprinnelige diskusjonen ble tatt i et åpent forum med personen tilstede, det er når man la det inn her det ble til svartmaling (etter min mening)
Det er en tynn linje mellom det å beskytte seg fra en person som støtter seg til andre tolkninger enn en selv og det å beskylde folk for å være kafir og som jeg har sagt tidligere så går det an å være mer ydmyk, ha mer respekt og toleranse for andre, dette går fint an uten selv å miste sin tro. Det er også viktig å huske at vi alle er på forskjellige stadier i livet og kan bare håpe, inshAllah at vi er på rett vei. Feks hadde jeg andre meninger for ti år siden enn det jeg har nå og det er fordi jeg har lest mer og funnet ut mer om islam og jeg mener at den beste måten å få med seg folk er å vise respekt, ydmykhet og forståelse slik vår Profet (swt) gjorde.
  • Trude
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10963

Trude skrev:
Diskusjonen foregikk jo ikke her i utgangspunktet så jeg mener at diskusjonen om dette skulle forttsatt der den var, når man kopierer opp for så å poste det et annet sted så ser jeg på det som svartmaling eller uthenging av en person.

Assalamu 'Alaykum søster. Jeg lurer på om du har noen belegg for dette ut ifra Salaf sin forståelse, eller er dette bare din egne mening? Det er sant at man ikke skal uthenge personer, men det å advare mot en mobtadi, med den intensjonen om å avsløre hans bid'ah, i dette tilfellet til og med kufr, er noe som faktisk er Fard å gjøre.

Abu Zur'ah Ad-Dimashqee har sagt:
"I heard Abu Mas'har being asked about a man that makes mistakes, misconstrues narrations, and distorts ahaadeeth, so he said: 'Make his affair known.' I said to Abu Zur'ah: 'Do you consider that to be backbiting?' He replied: 'No.'"
[Sharh 'lIal At-Tirmidhee: 1/349]

'Abdullaah, sønnen til Imam Ahmad ibn Hanbal, har sagt om Imam Ahmad:
"Abu Turaab An-Nakhshabee once came to my father, so my father began saying 'This person is weak' and 'that person is reliable.' So Abu Turaab said: 'O Shaikh, do not backbite the scholars!' So my father turned to him and said: 'Woe be to you! This is advice, not backbiting."
[Sharh 'IIai At-Tirmidhee: 1/350, alKifaayah: 46]

Shaykhul Islam Ibn Qayyim har sagt:
The difference between advice and backbiting is that the intent behind advice is to warn the Muslim against an innovator, deceiver or an evil doer.

So you will mention about him that which is necessary if one was to seek counsel from you about his companionship, having business transactions or any type of attachment with him as the Messenger صلى الله عليه و سلم said to Faatimah Bint Qays when she went to him seeking counsel concerning marriage to Mu’aawiyah (Ibn Abi Sufyaan) or Abu Jahm, so he صلى الله عليه و سلم said to her:

“As for Mu’awiyyah then he is a poor man and as for Abu Jahm then he used to beat his women.“

…(as explained in a narration in Saheeh Muslim: Hadeeth: 1480-47. The chapter of divorce), and some of his (Abu Jahm’s) companions used to advise those who traveled with him that when you leave his land (where he is known) then be cautious of him (i.e. be cautious of marring him because he is known for beating his women).

So if Backbiting occurs in a manner in which it is advice for the pleasure of Allaah and loving the sunnah of His Messenger صلى الله عليه و سلم and (loving) His slaves from amongst the Muslims, then it is a means of closeness to Allaah and from hasanaat (the acts of good). And if it takes place in a manner where it is to humiliate your brother and to tear up his honor and to take delight in his flesh and to bite at it and to lower his place from the hearts of the people, then this is a disease that is incurable and a fire of hassanaat (good deeds) that burns them just as fire burns up wood.

[Taken from: Ar-Ruh (The Soul) by Ibnul Qayyim: P 357]

Trude skrev:
Jeg ser ingen steder at Abdi Salan mener at han ikke kan konfronteres men at han har andre meninger eller tolkninger enn de her inne, og må han få lov til å ha.

Han kan gjerne ha egne meninger, men når han sprer Kufr i Islams navn, hva forventer man egentlig. Jeg synes faktisk det er trist at andre mennesker mener man ikke skal ta dette alvorlig å advare imot vantrohet, da det er full enighet blant de lærde om at det denne diskusjonen dreier seg om er Kufr. Hva om en person hadde sagt at Islam lærer at Allah er et menneske, hadde du da også sagt at han ikke skal ''henges ut'' offentlig?

Trude skrev:
Det er også helt absurd å kalle seg muslim dersom man ikke viser ydmykhet, respekt og forståelse for andre.

Jeg vil si meg litt uenig her, siden man ikke blir en Kafir av å ikke viser ydmykhet, respekt og forståelse for andre. Man blir vel heller en synder, så man kan fortsatt kalle seg en muslim.

Trude skrev:
Selvfølgelig har man en plikt til å si i fra dersom man ser at noen gjør eller lærer bort noe som er feil men dersom man skal prøve å følge vårt beste eksempel som er Profeten (swt) vår så vil man prøve være ydmyk, ha respekt og forståelse for andre. Se bare på historien der en dame kastet søppel på Profeten(swt) hver dag, hvorpå Profeten(swt) gikk inn til henne en dag hun ikke hadde gjort det. Det er utallige historier som viser oss hvordan vi skal oppføre oss.

Det er heller ingen her som vil si seg uenig i dette.
  • zaruc
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Poeng: 2474
Følgende bruker har takket deg: Fahad, abdir

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 3 år siden #10964

Trude skrev:
Diskusjonen foregikk jo ikke her i utgangspunktet så jeg mener at diskusjonen om dette skulle forttsatt der den var,

Jeg klandrer ikke broren for å ta diskusjonen her da den ble slettet der den opprinnelig foregikk. Abdisalan hadde forøvrig ikke noe mer å si heller, det skrev han selv. Hvis han har ombestemt seg kan han også svare i forumet her.
  • Fahad
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Islam - Way of Life

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 2 år, 12 måneder siden #11110

mashallah stolt over jobben som børdre og søstre gjør for islam

inshaallah det venter store belønninger for folk som kaller til haqq.

det som er irriterrende er bare de taperene som ikke har noen å bidra med sel at de bare baksnakker de som kaller til islam. måtta Allah swt beskytte oss fra slike korrupte mennesker og munafiqeen Ameen!

så latterllig at seltolkere ikke klarer å komme med den minste dalil av ulama, men bare kommer med egen tolkinger og annet tull. måtte Allah ydmyke dem om de ikke gjør tawbah og styrke de praktiserende muslimene inshaallah.
  • Ryu

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 2 år, 12 måneder siden #11120

Assalamu Alaykum,

Det er tragisk å se at flere muslimer prøver faktisk å unnskylde seg vekk og prøver å benekte det faktum at dødstraff er en del av Islam. En ting er å ikke praktisere religionen fullt, en annen ting er å benekte deler av religionen. Whats the point with submission if you dont submit Completely to Allah?

Neida! Man trenger ikke dødstraff når man tross alt har "fredelige luksus fengsler" der krigsforbrytere og mordere soner. Det er ikke så ille at en som har drept over flere 1000 mennesker soner i "fengsel". Man må jo ha et alternativ for alle mennesker uansett handling! Tragisk tanke gang spør du meg.
  • Khadija A. Abdirahman
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Islam Is My Image - Iman Is My Beauty
  • Poeng: 1019
"Truly! To ALLAH We Belong And Truly, To HIM We Shall Return..”
Siste endring: 2 år, 12 måneder siden Av Khadija A. Abdirahman.

Sv: Kufren av å reformere Allahs lover avslørt 2 år, 12 måneder siden #11122

Khadija A. Abdirahman skrev:
Assalamu Alaykum,

Det er tragisk å se at flere muslimer prøver faktisk å unnskylde seg vekk og prøver å benekte det faktum at dødstraff er en del av Islam. En ting er å ikke praktisere religionen fullt, en annen ting er å benekte deler t av religionen. Whats the point with submission if you dont submit Completely to Allah?

Neida! Man trenger ikke dødstraff når man tross alt har "fredelige luksus fengsler" der krigsforbrytere og mordere soner. Det er ikke så ille at en som har drept over flere 1000 mennesker soner i "fengsel". Man må jo ha et alternativ for alle mennesker uansett handling! Tragisk tanke gang spør du meg.

wa aleykum al salam

subhaneallah, de blåser rett og slett i de som er ramed..
  • Neriman
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 877
يقول الله عز وجل: ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ﴾ (آل عمران: 31)، ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي﴾ أي فاتبعوا رسول الله
  • Side:
  • 1
Moderatorer: Madia, Fahad, zaruc, j-jasmin, Ujjal
Det tok 3.75 sekunder å laste siden
You are now being logged in using your Facebook credentials