Sat05192012

Sist oppdatert:22:42:23

Fajr 02:57 Soloppg. 04:27 | Dhuhr 13:19 | Asr 17:39 | Maghrib 22:02 | Isha 23:32 Månedsvisning

Back Forum
Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Terrorangrepene i Oslo
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Terrorangrepene i Oslo

Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10616

Utrolig trist det som skjedde i dag. Følge med på saken her: Angrepene i Oslo

Jeg er så lettet for at Islam ikke er koblet inn i saken, alhamdulillah. Hva er deres reaksjon, og hvor var dere da det skjedde?
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 1131
  • IN Medal for 1 000 Points
Siste endring: 10 måneder siden Av Kiran.

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10617

sjokkerende, eg kan ikkje tro på mine egne øyne.

Alhamdulillah at eg bor utafor ass.

Men eg håper at alle har det bra her inshallah. Måtte Gud beskytte oss.
  • muwahid4life
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 871

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10618

Assalamu alaikum..

Ja ganske sjokkerende, synes kanskje det mest sjokkerende er det som skjedde på utøya, er jo som hentet fra en film og veldig rart at noe sånt skjer så nært en..
Samme med bomben i oslo... Var i Oslo i Rabita på jumah da det skjedde og vi merket eksplosjonen godt der.. Var vinduer som knuste utenfor, men Alhamdulillah ikke inn i masjid det som jeg opplevde ihvertfall. Men Alhamdulillah, masha Allah muslimene der var veldig rolige.. Imamen sa bismillah, og sa noe på arabisk og så gjorde vi salatul jumah før vi fikk beskjed om å forlate moskeen. Ute var det masse glass på veiene, og masse folk, og selvfølgelig masse lyd av sirener, ambulanse, politibiler o.l.
Tenker at det er veldig fælt at noe sånt skjer, men samtidig tenker jeg på hva med de som opplever slike ting nesten daglig eller ihvertfall ofte nok til at det blir en del av deres hverdag? Vi fikk kanskje et bitte lite innblikk i hvordan de har det..
Samtidig tenker jeg Alhamdulillah for at vi er muslimer og har den sanne kunnskapen om dette livet. Vi vet også at vi ikke dør før det er bestemt for oss å dø, og er det bestemt at vi skal dø er det uansett ingenting vi får gjort med det. Så vi trenger ikke bekymre oss, insha Allah. Alt vi trenger å bekymre oss for er om vi kommer til å dø som muslimer, og isåfall som hvordan muslimer..
Insha Allah, nå kommer Ramadhan, og måtte vi alle benytte denne sjansen til å komme nærmere Allah insha Allah! Måtte Allah gjøre det lett for oss. Ameen
  • Hanne
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 412

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10619

la hawla wa la quata ila bilah

jeg kan ikke forstille meg, og ikke forstå at det finnes sååå!! mye ondskap her i verden. Hvorfor drepe ungdom, hvorfor ? hva er det gale de har gjort.
ya rabb osterna min koli sjar.
  • Neriman
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 877
يقول الله عز وجل: ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ﴾ (آل عمران: 31)، ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي﴾ أي فاتبعوا رسول الله

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10620

Minst 84 døde på utøya... Det er så sjokkerende at jeg finner ikke ord i det hele tatt.. Tenk å oppleve det som de ungdommene har opplevd, det er virkleig et mareritt.
La ilaha ilAllah. Måtte Allah beskytte oss mot sånne mennesker som kan gjøre noe sånt!
  • Hanne
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 412

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10621

SubhanAllah det er virkelig ufattelig at noe sånt skulle skje i Oslo av en høyreekstremist. Terrorister har ingen religion!! Måtte han få strengeste av den strengeste straff!!
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10622

Det är också fint att han blir kallad Gerningsmannen och massmördere men inte TERRORIST.. Jag antar att man idag måste vara muslim för att få den stämpeln, subhanAllah.
  • Soina
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 277

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10623

Ja, det har jeg også merket! Ingen bruker ordet "terrorist" for han som har begått tidenes verset terrorisme alene. SubhanAllah, syk verden vi lever i.

Soina skrev:
Det är också fint att han blir kallad Gerningsmannen och massmördere men inte TERRORIST.. Jag antar att man idag måste vara muslim för att få den stämpeln, subhanAllah.
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10626

Vel, ordet massemorder er da ikke noe bedre/finere/mildere ord enn terrorist. En terrorist har som regel en politisk agenda, en massemorder dreper for å drepe. Vanskelig å si at det ene er bedre enn det andre, men en massemorder oppfatter jeg som en utelukkende en foraktelig person, en terrorist blir tidvis forstått fordi vedkommende har en slags sak.
  • Kirsten
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 186

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10629

Noe av det skitneste fra de som kaller seg muslimer i denne saken er at en fra khawarij ideologien sa etter bombingene at vi ikke kan ta avstand fra dette fordi kanskje det er muslimer som står bak og da må vi støtte det, og med en gang man finner ut at det var en kafir som sto bak, tok taperen avstand. Subhanallah hvor patetisk og sekterisk indoktrinert er det mulig å bli er noe man kan stille seg selv. Det finnes virkelig ikke grenser i verden ser det ut som, folk følger ikke shari'ah, men velger heller å følge sin kufr eller sekteriske indoktrinering blindt.
  • astarcade
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 323
Siste endring: 10 måneder siden Av astarcade.

Sv: Terrorangrepene i Oslo 10 måneder siden #10649

Asalamo caleikom, sporer litt av her, men det tanke på hendelsen og det faktum at sykehusene trenger blod. Er det lov for muslimer å gi blod, som nesten garantert vil bli brukt på ikke muslimer?

wassalam
  • Ugbad SJ
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 227

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 4 uker siden #10652

Det skall göras klart att Islam tar stor hänsyn till hela mänsklighetens välbefinnande. Muslimer är beordrade att hålla en god relation med och vara generösa mot alla människor. Därmed är det tillåtet för en muslim att donera blod till en icke-muslim.
Dr. Muzammil Siddiqi (Ordförande, Islamic Society of North America) svarar på frågan: Blodtransfusion för medicinskt bruk är tillåtet inom Islam. Det är tillåtet att ta blod från en icke-muslim och att ge blod till en icke-muslim. Dessa angelägenheter är anknutna till mänskligt liv.
Det står utan tvekan att Islam lär oss att mata de hungriga, ta hand om de sjuka och att rädda livet på människor. I dessa frågor görs ingen skillnad mellan en muslims och en icke-muslims liv.

Fant det på google..så jeg kan ikke si om personen har rett eller ikke,men det la flere "linker"til div sider som støttet opp om t det er lov å motta blod,og å gi blod til ikke-muslimer.

www.giblod.no,husk at det er ikke alle som kan gi blod,av forskjellige grunner.
  • Lene
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 501
Mennesker søker det som er annerledes fordi vi ønsker å finne noen som er lik oss selv.

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 4 uker siden #10655

Det var en helt ufattelig ond handling som ble utført, det å med hensikt og vilje slakte ned på den mest ondskapsfulle måte ungdommer og barn som var fanget på en øy. Helt ufattelig.

AUF lederen Eskil Pedersen representer en sterk motstand mot Islamhatet og skrev dette i sin blogg (trykt i Dagbladet 10 juni). Rett etter den forferdelig hendelsen sa han i sin tale at han og AUF aldri vil gi opp kampen mot rasisme. Den var veldig rørende og viste en styrke og varme som ikke minst viser at det finnes gode krefter der ute. Og det finnes onde krefter, slik som denne personen som slaktet ned AUF- ungdommene

" Tenk bare hvordan vi instinktiv ville ha reagert dersom ordet “muslim” og “innvandrer” hadde vært byttet ut med ordet “jøde” i disse utspillene. Da ville ingen ha vært i tvil om at vi hadde med antisemittisme å gjøre. På samme måte kan det være liten tvil om at vi her står overfor en beslektet form for rasistisk tenkning, såkalt kulturrasisme: Der man før påstod at hudfarge eller gener var nært forbundet med negative egenskaper hos grupper og individer, har man nå byttet ut hudfarge og gener med det som omtales som kultur og religion
  • j-jasmin
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Poeng: 906
18:29
Si "Sannheten fra deres Herre fremstår nå klart og tydelig]; la derfor den som vil tro, tro og den som vil fornekte troen, fornekte den

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 4 uker siden #10656

• j-jasmin
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Poeng: 906
18:29
Si "Sannheten fra deres Herre fremstår nå klart og tydelig]; la derfor den som vil tro, tro og den som vil fornekte troen, fornekte den
Følgende bruker har takket deg: Kiran

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 3 uker siden #10663

her er nyttig hjemmeside for info om hoeyreekstremisme etc.

vepsen.org/

Wassalam
  • Aisha
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Poeng: 2709

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 3 uker siden #10666

Takk for alle som har svart. Det var helt forferdelig å oppleve noe sånt på så nært hold. InshaAllah vil denne hendelsen hjelpe oss med å sympatisere mer med våre muslimske brødre og søstre som opplever slike traumatiske hendelser hver eneste dag.
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 3 uker siden #10675

amin for din dua bror.

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 3 uker siden #10682

det var veldig populaert aa si "ikke alle muslimer er terrorister, men alle terrorister er muslimer"... saa tenkte jeg paa en ting idag... "det skulle visst et slik terrorangrep til for aa faa Norge/verden til aa forstaa at ikke ikke alle terrorister er muslimer".

Btw, fun fact: Lars Gule, som vi naa skal ha paa arrangementet i Ramadan inshaAllah, var Norges foerste "terrorist", men han faila da han skulle dra aa utfoere terrorangrepet i Israel. Rart hvordan han klarte aa faa jobb paa HiO.. Jaja..

Wassalam
  • Aisha
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
Følgende bruker har takket deg: slave of Allah

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 3 uker siden #10689

Aisha skrev:

Btw, fun fact: Lars Gule, som vi naa skal ha paa arrangementet i Ramadan inshaAllah, var Norges foerste "terrorist"

Hvorfor i all verden har de invitert en tidligere terrorist?

Når du lurer på hvordan det har seg at han fikk jobb, har det antakelig sammenheng med at mange på universitetet er pro-palestina vil jeg tro, pluss at straffen var sonet. Vi skal jo tilgi osv ...
  • Kirsten
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 186

Sv: Terrorangrepene i Oslo 9 måneder, 3 uker siden #10690

fordi Lars Gule er kjent blant den norske befolkning, og han er ateist i tillegg til "islamekspert". Dette er snakk om Guds eksistens, ikke terrorisme.

Når det gjelder det med å få jobb og tilgi osv, så hadde ALDRI norge tilgitt eller ansatt hvis det hadde vært en muslim eller innvandrer.
  • Aisha
  • FRAKOBLET
  • Senior Boarder
  • Side:
  • 1
  • 2
Moderatorer: Madia, Fahad, zaruc, j-jasmin, Ujjal
Det tok 0.28 sekunder å laste siden