Sat05192012

Sist oppdatert:22:42:23

Fajr 02:57 Soloppg. 04:27 | Dhuhr 13:19 | Asr 17:39 | Maghrib 22:02 | Isha 23:32 Månedsvisning

Back Forum
Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Even Gran prøver seg igjen
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Even Gran prøver seg igjen

Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11813

Even Gran prøver seg igjen på Fritanke.no

Journalisten Even Gran fra lavbudsjettsnettavisen fritanke.no prøver seg igjen med å spre løgn om Islam Net. Dette er den samme journalisten som tidligere i høst forsøkte å vinkle det slik at Lars Gule vant debatten med Hamza Tzortzis.

Les artikkelen hans her: fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=8669
  • Muslim G
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 634
Muslim G
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av Muslim G.

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11814

Jeg vet ikke hvilke verdier denne mannen har, men det er tydelig at han elsker løgn.

Det er meget kritikkverdige ting som blir sagt av han, som han ikke har noen som helst grunnlag for. Alt er kun basert på spekulasjoner og antagelser. Fritanke.no syns tydeligvis at det er greit å finne opp løgner mot noen kun fordi de ikke ønsker å stille til intervju.
Det er som om tankegangen dems er: "han stilte ikke til intervju, la oss ta igjen ved finne opp masse løgner om han". Patetisk er det eneste jeg har å si...
  • Ujjal
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • ud'U ilaa sabiyli rab-bika bil Hikmati... [16:125]
  • Poeng: 1793
  • IN Medal for 1 000 Points
Only Allah To Fear

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11815

Kjære muslimske venner.

Hva er det som er løgn i min artikkel? Islamnet får ikke lov til å dele inn etter kjønn hvis dere skal ha debatter på på høgskolen. Det er sannheten. Ikke løgn. Og det er det artikkelen handler om. Det er nok også derfor Islamnet nå har fjernet spørsmålet om kjønn, og presisert at folk kan få sitte hvor de vil. Så bra!

Ang. referatet fra debatten mellom Gule og Tzortzis så gjorde jeg så godt jeg kunne i å referere hva som skjedde. Jeg mener Gule vant debatten, men det står det ingenting om i artikkelen. Jeg har lov til å mene hva jeg vil om dette uten å bli kalt en "løgner". Dette er skjønnsmessige vurderinger, ikke faktaspørsmål. Jeg kaller heller ikke dere "løgnere" fordi dere mener Tzortzis vant. Det hadde vært fint hvis vi kunne unngå slik språkbruk.

Vennlig hilsen
Even Gran
  • evengran
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 33

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11816

evengran skrev:
Hva er det som er løgn i min artikkel?

Hei Even. Det er mye løgn/feilinformasjon i den artikkelen. Som f.eks. dette:

Det er noe uklart om Islamnet i praksis vil sortere deltagerne etter kjønn denne gangen, men i registreringsskjemaet spør de etter kjønn, i tillegg til at de vil vite navn og epost til alle deltagere.

Dette er løgn da Islam Net på ingen måte vil vite e-post og navn til alle deltagerne, det som derimot er sannheten er at Islam Net ville vite dette om de som ville være på gjestelisten. I beskrivelsen av arrangementet står det veldig klart og tydelig:

Det er gratis inngang, men fordi det er meget begrenset med plass (kun 200 personer), anbefales det å forhånds reservere ved en enkel donasjon for å dekke utgiftene.
[ www.islamnet.no/aktiviteter/kategorier/aktivitetskalender/view/3994/date/2011-11-07 ]

Dette er å synke ganske lavt med journalistikken for å sverte Islam. Det er et uærlig spill, og man kan se at det du prøver å gjøre er å fremstille saken som om Islam Net skal ha alle personer til å oppgi kjønn, da dette i realiteten kun gjaldt de som skulle være på gjestelisten (som er et fåtall) og ikke alle deltagerne slik som du har skrevet. Men uansett så er det nå fjernet da Islam Net ikke hadde behov for det, det var kun kopiert ut fra en standard mal som de bruker for forhåndsreservering.

Dette her er også løgn: ''Vil ikke kjønnssegregere likevel'' da dette utsagnet innebærer at Islam Net originalt sett hadde planlagt å skille kjønnene til tross for avtalen om å ikke gjøre det med HiOA. Det du har gjort er å spre falsk propaganda mot organisasjonen, og dette anser vi som usedvanlig dårlig gjort.

Mvh zaruc.
  • zaruc
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Poeng: 2450
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av zaruc.

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11817

evengran skrev:
Kjære muslimske venner.

Hva er det som er løgn i min artikkel? Islamnet får ikke lov til å dele inn etter kjønn hvis dere skal ha debatter på på høgskolen. Det er sannheten. Ikke løgn. Og det er det artikkelen handler om. Det er nok også derfor Islamnet nå har fjernet spørsmålet om kjønn, og presisert at folk kan få sitte hvor de vil. Så bra!

Ang. referatet fra debatten mellom Gule og Tzortzis så gjorde jeg så godt jeg kunne i å referere hva som skjedde. Jeg mener Gule vant debatten, men det står det ingenting om i artikkelen. Jeg har lov til å mene hva jeg vil om dette uten å bli kalt en "løgner". Dette er skjønnsmessige vurderinger, ikke faktaspørsmål. Jeg kaller heller ikke dere "løgnere" fordi dere mener Tzortzis vant. Det hadde vært fint hvis vi kunne unngå slik språkbruk.

Vennlig hilsen
Even Gran

Jeg hevder ikke at du er en løgner basert på ditt syn om hvem som vant debatten sist. Du kan mene hva du vil. Jeg kaller deg ikke en løgner basert den forrige artikkel. Det jeg baserer det på er artikkel din denne gangen. Og jeg står fortsatt fast ved det og jeg skal enkelt vise deg hva som er løgn:

Den første løgnen kommer allerede i overskriften:
Islamnet prøver seg på Høgskolen i Oslo igjen

Dette her er meget missvisende da det klart står på plakaten at dette er et arrangement i regi av Islam Net Student, og ikke Islam Net. Så kan du vennligst bevise for meg hva det er Islam Net Student prøver på IGJEN her?

Løgn nr to kommer her:
For nesten ett år siden, ble de unge, konservative og misjonerende muslimene i Islamnet utestengt som leietakere fra Høgskolen i Oslo. Årsaken var at de delte salen inn etter kjønn, med kvinner på den ene siden og menn på den andre, i strid med avtalen de hadde med Høgskolen i Oslo.

Det er direkte feil at Islam Net ble utestengt på bakgrunn av det du sier. IN hadde samtale med rektor etter dette og vi fikk en annen forklaring. Det viste seg at det hele var en misforståelse. Og dessuten har vi flere titals vitner som var til stedet som kan bevitne at menn og kvinner satt sammen uten at vi nektet dem dette. At noen enkelt personer ikke fikk med seg at det ikke skal være segregering er beklagelig. Men igjen, så var det ikke på bakgrunn av dine påstander at IN ikke fikk låne lokaler der lenger, da vi ikke hadde segregering, men noe gjestene selv valgte.

Løgn nr tre:
Det er noe uklart om Islamnet i praksis vil sortere deltagerne etter kjønn denne gangen, men i registreringsskjemaet spør de etter kjønn, i tillegg til at de vil vite navn og epost til alle deltagere.
Dermed er det mye som tyder på at Islamnet nok en gang har tenkt å dele salen inn etter kjønn

Som en annen bror allerede har nevnt så ber vi ikke om info til alle personer, men kun de som forhondsreserverer. Hvordan mener du vi skal kjenne igjen personen om ikke vi får navnet til personen? Og email og tlf trenger vi om det er noe vi må opplyse dem om i etterkant. Kjønn er noe vi ikke trenger egentlig, men noe vi bl.a bruker for å føre statistikk for hvor mange som deltar av de forskjellige skjønnene.

Så det er klart og tydelig at dette er skerevet av en journalist som har som mål å sverte islam mest mulig. Måtte Gud veilede deg og legge sannhet i din tunge og hender fremover...
  • Ujjal
  • FRAKOBLET
  • Moderator
Only Allah To Fear
Følgende bruker har takket deg: Black Tigah

Sv: Løgneren Evan Gran prøver seg igjen, men feiler så det holder 6 måneder, 2 uker siden #11818

dette var morsomt å lese en voksen person som faktisk mener at Lars gule VANT debatten

du kan mene hva du vil evan, det går også an å mene at tyskland vant andre verdenskrig, men det er fortsatt helt absurd etter at alle bevisene for det motsatte er lagt frem. jeg så videon til debatten og det er helt klart at gule ble helt totalslakta og derstruert, det eneste han kom med var irrelevant tull som han avsporet med da han ikke klarte å snakke om temaet og svare et eneste av Hamzas argumenter. og da gule faktisk prøvde å snakke om temaet kom han med ting i spørmsål og svar runden som hamza allerede hadde tilbakevist i foredraget sitt i begynnelsen..., og da hamza nevnte dette bare fortsatte gule med det samme, helt til hamza igjen nevnte det og folk inså hva gule faktisk drev, å gjenta noe som allerde er besvart gjentatte ganger uten å tilføye noe nytt i det hele tatt.... gule ble som sagt destruert.

angående dette med at du er en løgnerst journalist, det er det selvsagt ingen tvil om. overskriften til denne tråden burde heller ha vært ''Løgneren Evan Gran prøver seg igjen, men feiler så det holder'' slik som jeg har byttet i mitt innlegg. Ha en flott kveld videre evan.
  • Black Tigah
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • KCCH
  • Poeng: 1479
KCCH

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11821

Her var det mye å svare på. Jeg lar Gule/Tzortzis-debatten ligge. Her er vi rett og slett uenige, uten at noen av oss bør omtales som "løgnere".

Jeg er på ingen måte ute etter å "sverte islam". Slutt og skriv sånn tull. Jeg er trygt plassert på den tolerante og mangfoldsorienterte venstresida (medlem av SV). Jeg er med andre ord en av de etnisk norske som dere virkelig burde prøve å alliere dere med hvis dere vil oppklare "misforståelser om islam". Jeg synes språkbruken fra enkelte i denne diskusjonen, samt i den Facebook-diskusjonen vi hadde etter Gule/Tzortzis-debatten er skuffende. Det er mange av dere som ikke bidrar til oppklare misforståelser, men som snarere er med på å bekrefte fordommer nordmenn har mot muslimer. Det synes jeg er synd.

Så til saken. Dere bruker ha kjønnsdeling på arrangementene deres, og dere spurte etter kjønn i registreringsskjemaet. Om dere virkelig hadde tenkte å ha kjønnsdeling denne gangen også, men ble tatt på fersken og måtte gi dere, er det vanskelig for meg å vite. Nettsidene deres er oppdatert siden i går og dere har fjernet spørsmålet om kjønn. Jeg mener det er rimelig grunn til å mistenke at dere hadde tenkt å ha kjønnsdeling denne gangen også. I artikkelen står det for øvrig ikke at dere SKAL ha det. Det står at dette er usikkert. Legg også merke til at Gule sier at han trekker seg "HVIS de deler inn etter kjønn".

Når det gjelder registrering av "alle" med navn og det hele er det jeg som har misforstått. Det har dere ikke krevd, men har anbefalt det av plasshensyn. Beklager at jeg har gitt feil inntrykk her. Har oppdatert artikkelen på dette punktet. Men obs: Dette var en feil fra min side. Det er ikke en "bevisst løgn for å sverte islam". Jeg er ikke ute etter dere. Det må dere nesten tro meg på.

Å skille mellom "Islamnet" og Islamnet Student" blir bare tull. Det er samme organisasjon under samme logo. Dere er begge Islamnet, på samme måte som Arbeiderpartiets fylkeslag i Hedmark og Buskerud begge er Arbeiderpartiet.

Infoen om at dere ble utvist fra HiO i fjor, har jeg fra denne artikkelen: www.siste.no/jobbmagasinet/article5386774.ece
Rektor Sissel Østberg gjør det klart at "organisasjonen ikke lenger får låne gratis lokaler fordi de brøt avtalen."

Even Gran
  • evengran
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11822

Her var det mye å svare på. Jeg lar Gule/Tzortzis-debatten ligge. Her er vi rett og slett uenige, uten at noen av oss bør omtales som "løgnere".

Det er løgnersk i seg selv å forøke å få det til å virke som om du blir kalt løgner fordi du ikke aksepterer at gule ble totalslakta i forrige Islam Net debatt. Du brukte løgn for å argumentere for at du ikke er løgner. ''OBS! ''

Jeg er på ingen måte ute etter å "sverte islam". Slutt og skriv sånn tull.

Du er en klar motstander av Islam, du lurer ikke meg i hvertfall. Forskjellen mellom deg og storhaug er at hun i det minste er ærlig om hva hun mener. Du hater islam og du hater at muslimer praktiserer religionen sin. Du er et resultat av den gående hjernetilskitningen (hjernevasking blir litt for pent i denne konteksten) som dere journalister har drevet med. Sier dere mange ganger nok at muslimers verdier er feil og dere er de eneste som har rett, ender det opp med at hjernen deres blir blokkert og dere ser bare hva dere selv vil se.

Jeg er trygt plassert på den tolerante og mangfoldsorienterte venstresida (medlem av SV). Jeg er med andre ord en av de etnisk norske som dere virkelig burde prøve å alliere dere med hvis dere vil oppklare "misforståelser om islam".

Det er bedre å ha klare fiender enn å alliere seg med mennesker som utgir seg for å være dine venner og deretter dolker deg i ryggen.

Jeg synes språkbruken fra enkelte i denne diskusjonen, samt i den Facebook-diskusjonen vi hadde etter Gule/Tzortzis-debatten er skuffende.

Hva i huleste? Det er språkbruken din som har forårsaket alt dette helvete for praktiserende muslimer. Du har oppført deg som et ****. Å skrive artikler fylt med løgn og propaganda er uærlig og du har vist ditt sanne ansikt. Har du noen gang tenkt på hvor mye helvete praktiserende muslimer må gå gjennom pga. sånne som deg som gjør alt for skade muslimer?

Det er mange av dere som ikke bidrar til oppklare misforståelser, men som snarere er med på å bekrefte fordommer nordmenn har mot muslimer. Det synes jeg er synd.

Hvilke misforståelser er det vi muslimer har å oppklare for deg? Du er en pøbel som ikke gir deg med pøbelstrekene dine. Det er sånne som deg som skaper hat for det norske samfunnet blant minoritets ungdom. Du og dine likesinnede er årsaken til at hatet sprer seg i Norge. Mens islamnet gutta jobber for å bygge bruer kommer sånne som deg for å brenne bruene før de har blitt bygd. Du skaper fremmedfrykten og hatet og etterpå tar du og dine likesinnede avstand fra ABB når ting går ut av kontroll. Patetiske!

Så til saken. Dere bruker ha kjønnsdeling på arrangementene deres, og dere spurte etter kjønn i registreringsskjemaet.
Hvorfor skal du lage kvalme hvis praktiserende muslimer liker å praktisere troen sin på SINE egne møter? Hva er galt med deg egentlig? Liker du ikke at kvinner skal få muligheten, friheten, til å sette på egne områder så kan søren meg holde deg vekk fra det du ikke liker. Hvem er det som har invitert deg? Hvorfor kommer du om du ikke klarer å respektere andre menneskers verdier? Du er en motstander av multikulturalismen, men du skjuler det for omverden. Du later som om du er den snille journalisten som har avdekket den store ulovligheten ''islam undertrykker kvinner bla bla bla ved at kvinner sitter separat fra menn bla bla bla''. Det er denne propagandaen fra deg og dine likesinnede som gav liv til ABB, du kan benekte det så mye du vil, men det ER sannheten!

Om dere virkelig hadde tenkte å ha kjønnsdeling denne gangen også, men ble tatt på fersken og måtte gi dere, er det vanskelig for meg å vite.

Hvis det er vanskelig å vite hvorfor holde du ikke munn? Hvorfor snakke om du ikke vet noe som helst?

Nettsidene deres er oppdatert siden i går og dere har fjernet spørsmålet om kjønn. Jeg mener det er rimelig grunn til å mistenke at dere hadde tenkt å ha kjønnsdeling denne gangen også.

Om de har oppdatert sida si hva har det å si? Hvem bryr seg om dine mistanker? Jeg mener det rimelig grunn til å mistenke at du er en apekatt, men betyr det at jeg skal skrive en artikkel om det og sverte navnet ditt uten bevis?

I artikkelen står det for øvrig ikke at dere SKAL ha det. Det står at dette er usikkert. Legg også merke til at Gule sier at han trekker seg "HVIS de deler inn etter kjønn".

Gule kan trekke seg til han blir blå, men hva så?

Når det gjelder registrering av "alle" med navn og det hele er det jeg som har misforstått. Det har dere ikke krevd, men har anbefalt det av plasshensyn. Beklager at jeg har gitt feil inntrykk her. Har oppdatert artikkelen på dette punktet. Men obs: Dette var en feil fra min side. Det er ikke en "bevisst løgn for å sverte islam". Jeg er ikke ute etter dere. Det må dere nesten tro meg på.

Du kan beklage så mye du vil, men vi muslimer kjøper det ikke. Vi har sett hva du driver med, og du er en trussel mot det flerkulturelle Norge som jeg er stolt av å være en del av.

Å skille mellom "Islamnet" og Islamnet Student" blir bare tull. Det er samme organisasjon under samme logo. Dere er begge Islamnet, på samme måte som Arbeiderpartiets fylkeslag i Hedmark og Buskerud begge er Arbeiderpartiet.

Det du skriver er bare tull. Hva slags patetisk måte er dette å argumentere på?

Infoen om at dere ble utvist fra HiO i fjor, har jeg fra denne artikkelen: www.siste.no/jobbmagasinet/article5386774.ece
Rektor Sissel Østberg gjør det klart at "organisasjonen ikke lenger får låne gratis lokaler fordi de brøt avtalen."

Infoen om at du er en apekatt har jeg fra logikken min, kan jeg skrive en artikkel om det og late som om det er fakta uten BEVIS?
  • Muslim G
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
Muslim G
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av Fahad. Grunn: Moderert pga. upassende språkbruk.
Følgende bruker har takket deg: Black Tigah, Abdullah

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11823

evengran skrev:

typisk de som har tapt å løpe ut døren da de taper diskusjonen.

Jeg er på ingen måte ute etter å "sverte islam". Slutt og skriv sånn tull.

tror du virkelig at praktiserende muslimer kjøper dette gamet ditt? det er uten tvil du som skriver løgn og tull, lager en så idiotisk sak som dette også våger å kalle det andre skriver for tull? om det vi skriver, mann, er tull, da er det du skriver er oppkast.

Jeg er trygt plassert på den tolerante og mangfoldsorienterte venstresida (medlem av SV).

som nevnt er det ingen praktiserende muslimer som kjøper dette gamet ditt. hege storhaug er i det minste åpen om sitt hat for islam og sier det rett ut, men slike hyklere som deg, som i smug hater islam, men fremstår som ''tolerante og mangfoldsorienterte'' som er de største haterne av islam og praktiserende muslimer, slik som også bro Muslim G så elegant forklarte i sitt innlegg.

Jeg er med andre ord en av de etnisk norske som dere virkelig burde prøve å alliere dere med hvis dere vil oppklare "misforståelser om islam".

alliere seg med deg? hvem er du lixom? siden du gjør det personlig, så må jeg si at du kun virker som en nobody med en liten looser-avis, og prøver å komme nær de store gutta ved å publiser løgn om islam og muslimer.

Jeg synes språkbruken fra enkelte i denne diskusjonen, samt i den Facebook-diskusjonen vi hadde etter Gule/Tzortzis-debatten er skuffende.

helt enig, den er ikke bare skuffende den er løgnersk, men det værste var den discusting artikkelen som du skrev som var stappfull av løgn og propaganda mot islam net.

Det er mange av dere som ikke bidrar til oppklare misforståelser, men som snarere er med på å bekrefte fordommer nordmenn har mot muslimer.

enda en løgn fra løgneren evan gran. kom med bevis for dette og bevis at du ikke er en løgner.

Det synes jeg er synd.

folk tar ikke en subjektiv mening som dette seriøst, det som faktisk er synd, er den løgnerske holdningen som du har vist mot praktiserende muslimer i den lille nettavisen din bare for å skade islam.

Om dere virkelig hadde tenkte å ha kjønnsdeling denne gangen også, men ble tatt på fersken og måtte gi dere, er det vanskelig for meg å vite.

dette er spekuasjon og løgn du baserer dette på, adminene fra islam net har selv klargjort at de ikke hadde tenkt dette, så den som har blitt tatt på fersken for løgn og bedrageri er evan gran, ikke islam net.

Nettsidene deres er oppdatert siden i går og dere har fjernet spørsmålet om kjønn. Jeg mener det er rimelig grunn til å mistenke at dere hadde tenkt å ha kjønnsdeling denne gangen også.

hvem bryr seg om hva du ''mener er rimelig grunn til å mistenke'', tror du noen bryr seg om det patetiske tullet ditt som du skriver på nettsiden din? tror du virkelig ikke at muslimer skjønner dette løgnerske spillet ditt, kommer her uten noen som helst bevis, bare grunnløse spekulasjoner og skriver en helt sak om dette basert på tull? hvor ynkelig er ikke dette?

I artikkelen står det for øvrig ikke at dere SKAL ha det. Det står at dette er usikkert. Legg også merke til at Gule sier at han trekker seg "HVIS de deler inn etter kjønn".

nettopp, og det er derfor hele artiklen er helt bortkasta, kun tumme spekulasjoner uten den minste form for bevis.

selvfølgelig er dette et bevis på løgn og propaganda for å sværte islam. du har nettopp blitt avslørt for løgn i artiklen, og dette er det eneste du har å si? en ynkelig bortforklaring som dette kommer du ingen vei, folk har gjennomskuet spillet ditt.

Å skille mellom "Islamnet" og Islamnet Student" blir bare tull.

Å si at det skille mellom mellom "Islamnet" og Islamnet Student" blir bare tull, er bare tull. hvem bryr seg om hva du mener om dette da bror ujjal som er moderator her har sagt at det er en løgn å si at det er det samme. hva tror du? tror du at folk virkelig skal tro at en som heter even gran vet mer om hvordan islam net og islam net student er organisasjoner enn det moderatoreren på islam net sier?

Det er samme organisasjon under samme logo. Dere er begge Islamnet, på samme måte som Arbeiderpartiets fylkeslag i Hedmark og Buskerud begge er Arbeiderpartiet.

her kan alle se at løgneren even gjentar løgnen som bro ujjal avslørte han for det tidligere. hvem bryr seg om hva du mener om dette da bror ujjal som er moderator her har sagt at det er en løgn å si at det er det samme. hva tror du? tror du at folk virkelig skal tro at en som heter even gran vet mer om hvordan islam net og islam net student er organisasjoner enn det moderatoreren på islam net sier?

Infoen om at dere ble utvist fra HiO i fjor, har jeg fra denne artikkelen

her lyver du igjen, jeg leste artiklen og det sto ingen ting om utvisning der. det står at de ikke får låne gratis lokaler lenger, det står ikke at de er utvist, slutt å spre løgn.

Even Gran

Black Tigah
  • Black Tigah
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • KCCH
KCCH
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av Fahad. Grunn: Moderert pga. upassende språkbruk.
Følgende bruker har takket deg: Abdullah

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11824

evengran skrev:
Så til saken. Dere bruker ha kjønnsdeling på arrangementene deres, og dere spurte etter kjønn i registreringsskjemaet. Om dere virkelig hadde tenkte å ha kjønnsdeling denne gangen også, men ble tatt på fersken og måtte gi dere, er det vanskelig for meg å vite. Nettsidene deres er oppdatert siden i går og dere har fjernet spørsmålet om kjønn. Jeg mener det er rimelig grunn til å mistenke at dere hadde tenkt å ha kjønnsdeling denne gangen også. I artikkelen står det for øvrig ikke at dere SKAL ha det. Det står at dette er usikkert. Legg også merke til at Gule sier at han trekker seg "HVIS de deler inn etter kjønn".

Even Gran

Igjen så viser du mangel på forståelse. Det eneste du baserer artikkelen på er spekulasjoner. Å si at siden vi spurte om kjønn viser at vi skulle ha kjønnsdeling er ikke noe annet enn spekulasjoner og viser mangel fornuft. Om det var slik at vi skulle skille mellom menn og kvinner, så hadde vi vell bedt ALLE om å registrere seg. Men siden vi ikke gjorde dette, kunne vi heller ikke vite hvilket kjønn de som kommer uten å melde seg på har. Dette viser jo at vi ikke hadde tenkt å skille.

Og uansett er det patetisk av deg å prøve å forsvare deg ved å si at vi ble "fersket". Er du virkelig så korttenkt, eller tror du bare at vi er mindre intelligente? Om vi hadde hatt i tankene at vi skal segregere men ikke si det til noen før selve dage, så hadde vi vel ikke latt det valget om hvilke kjønn man har være på registreringsskjemaet. Eller tror du kanskje at vi er så lite intelligente at vi ikke tenkte på det? Å si at vi ble fersket er noe av det frekkeste jeg har hørt deg si. Når vi sier at vi ikke hadde tenkt å segregere, og du kommer med dette viser at du mener at vi faktisk lyver. Dessverre er dette igjen basert på spekulasjoner, noe du har mye av. Forresten så fjernet vi informasjon om skjønn pga at Lars Gule hadde anbefalt det etter en mail utveksling med han, og ikke fordi vi ble "fersket" slik du antyder.

Hva det står i artikkelen er irrelevant da man etter å ha lest artikkelen veldig godt skjønner hva du prøver å si...

Det er vel ikke noe mindre tull å skille mellom Islam Net og Islam Net student, som det er å skille mellom Ap og AuF. Jeg har ikke sett avisene si at det var AP sin leir som ble angrepet. Etter det jeg har sett så har det hver gang blitt sagt at det er AuF sin leir som ble angrepet. Så det er noe tull at du mener at det er tull. Om det virkelig er sant at du ikke er ute etter oss, så bør du slutte å skrive ting som bare er basert på spekulasjoner. Og du bør i hvertfall slutte å spekulere deg frem kun ti lneggative ting...
  • Ujjal
  • FRAKOBLET
  • Moderator
Only Allah To Fear
Følgende bruker har takket deg: Abdullah

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11825

Du Even, ut ifra bildene jeg har sett av deg på google og skrivemåten din mener jeg at du ser veldig homofil ut. Er det akseptabelt at jeg skriver en artikkel om ''Den homofile Even'' og baserer artikkelen på spekulasjoner slik du lagde sak om Islam Net?
  • Abdullah
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 151
Jeg er bare en tjener av Allah, og det er jeg fornøyd med.

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11826

Herr Gran, du skrev dette:

Jeg mener det er rimelig grunn til å mistenke at dere hadde tenkt å ha kjønnsdeling denne gangen også.

Dette er oppgulp. På facebook beskrivelsen av møtet leser jeg:

- Det blir mulighet for å stille alle slags spørsmål relatert til temaene.
- Møtet er åpent for både menn og kvinner, og man kan sitte hvor man ønsker.
- Det blir informasjonsstands hvor man kan få gratis litteratur om Islam.
- Man må være student ved HIOA for å delta.
- Det er ikke tillatt å filme, ta bilder eller lydopptak.
  • Muslim Power
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 310

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11829

Infoen om at "Møtet er åpent for både menn og kvinner, og man kan sitte hvor man ønsker" ble lagt til i går. Det kan dokumenteres. Sjekk Google-cachen fra 21.10: webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:h9HXd1-rl7kJ:www.islamnet.no/aktiviteter/kategorier/aktivitetskalender/view/3994/date/2011-11-07+Fadel+Soliman+VS+Hege+Storhaug&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no&lr=lang_sv%7Clang_no

Ellers har jeg fått oversendt et screenshot fra hvordan påmeldingsskjemaet så ut før spørsmålet om kjønn ble fjernet. Se vedlegget. Dere ser selv hva som står i det gule popup-vinduet.
Vedlegg:
  • evengran
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11830

Det du driver med er fortsatt oppgulp! Kanskje de måtte legge inn teksten for at sånne som deg ikke skulle lage helvete? Hvis f.eks. en nettside reklamerer for en familiemiddag, så kommer en journalist som vil lage en mediesak ut av ingenting og han skriver en artikkel hvor han påstår at det mest sannsynligvis er en pornografisk middag, er det rart om nettsiden som markedsfører for middagen spesifiserer at det ikke vil være porno i middagen? Når en journalist sprer falske rykter er det forståelig at de som reklamerer for middagen vil oppklare ryktene, uten at det egentlig burde vært nødvendig å spesifisere at en familiemiddag ikke er av pornografisk art da dette ikke kommer frem fra beskrivelsen til middagen. Dette var kun en sammenligning for å vise hvor tragisk argumentasjonen din er.
  • Muslim G
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
Muslim G

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11831

evengran skrev:
Ellers har jeg fått oversendt et screenshot fra hvordan påmeldingsskjemaet så ut før spørsmålet om kjønn ble fjernet. Se vedlegget. Dere ser selv hva som står i det gule popup-vinduet.

Slik som nevnt tidligere, så er det fra registreringen fjernet da Islam Net ikke hadde behov for det, det var kun kopiert ut fra en standard mal som Islam Net bruker for forhåndsreservering.

Jeg syns ikke at du bør være så rask med å finne endringer på nettsiden til IN da du gjør akkurat det samme selv på din side, sjekk Google-catchen 2. nov 2011 16:00:01 GMT: webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:0skyOS3C5kEJ:fritanke.no/index.php%3Fpage%3Dvis_nyhet%26NyhetID%3D8669+Islamnet+pr%C3%B8ver+seg+p%C3%A5+H%C3%B8gskolen+i+Oslo+igjen&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-a

Etter at jeg utpekte løgnen da du skrev ''Vil ikke kjønnssegregere likevel'' har du endret det til ''Vil ikke dele inn etter kjønn''. Det er bra at dette er redigert bort, men du gjør det samme som du kritiserer Islam Net for ved å redigere tekst. Forskjellen er at du faktisk ble tatt på fersken, men IN poengterte detaljer fordi du forsøkte å spre usann informasjon.
  • zaruc
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Poeng: 2450
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av zaruc.

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11833

Hei Even. Du er rask til å trekke dine egne konklusjoner basert på spekulasjoner ser jeg. Dette er hverken god journalistikk eller god presseskikk etter mitt skjønn. For det første var dette et standard registreringsskjema som benyttes. For det andre var det ikke obligatorisk påmelding. For det tredje har INS lov til å spørre om hvilke opplysninger de selv måtte ønske på deres arrangementer uten at det er din eller noen andres sak. Disse opplysningene brukes som statistikk for å vite hvor mange av hvert kjønn som deltar. For det fjerde betyr ikke det at man spør om kjønn at det skal være segregering. Islam Net og dets lokallag er meget opptatt av likestilling og ønsker å gi kvinner samme muligheter som menn. For at det ikke skal bli overfullt med menn som har mye lettere tilgang til sosiale aktiviteter for muslimer gjennom moskeene, holder vi av plasser til hvert kjønn for å sikre at kvinner får mulighet til å delta. Det er utrolig trist å se hvordan du har vridd og vendt på ting for å lage saken din.
  • Fahad
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • Islam - Way of Life
  • Poeng: 2444
Hvis det som er skrevet er korrekt er det på grunn av Allahs veiledning, og hvis det er noen feil er det jeg som har gjort disse feilene, og Allah vet best.

Sv: Even Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11834

Nei, dette er virkelig trist Even, blir du ikke lei av å fortsette med denne løgnaktige paraden din?. Så lenge et viss arrangør med gruppe har valgt å skille eller ikke skille, så er det en regel man skal følge, sånn er det med alle arragnementer, der det faktisk finnes regler som man skal følge! Jeg ser egentlig ikke noe konflikt i at vi kvinner og menn ikke får lov til å skille oss, og om du mener at det skulle være "kjønnsdiskriminerende", tar du nok mektig feil
  • Fatima E
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Praise be to Allah
  • Poeng: 129
<i>"O ye who believe! the law of equality is prescribed to you in cases of murder: the free for the free, the slave for the slave, the woman for the woman. But if any remission is made by the brother of the slain, then grant any reasonable demand, and compensate him with handsome gratitude, this is a concession and a Mercy from your Lord. After this whoever exceeds the limits shall be in grave penalty. (The Noble Quran, 2:178)"</i>

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11838

Det er helt vanlig i et demokratisk samfunn at man, etter en debatt, kan være uenig om hvem som vant debatten. Det er svært ofte slik at alle synes at "sin" person "vant" - i den grad man i det hele tatt kan snakke om å vinne en debatt.

Jeg kjenner ikke Even Gran og har aldri lest noe av det han har skrevet før jeg kom over denne nettsiden, og han må da være langt innenfor det man kan si i et ordskifte i en diskusjon, og at hans uttalelser skal avstedkomme kommentarer som nedenfor er helt utrolig. Det er ikke personer som Even Gran som skaper negative holdninger til (deler av) det muslimske miljøet. Det klarer dere selv, absolutt helt på egen hånd.
  • Kirsten
  • FRAKOBLET
  • Fresh Boarder
  • Poeng: 186
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av Fahad. Grunn: Moderert fordi det var et oppfølgingsinnlegg til et annet innlegg som er moderert.

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11839

Kirsten skrev:
Det er helt vanlig i et demokratisk samfunn at man, etter en debatt, kan være uenig om hvem som vant debatten. Det er svært ofte slik at alle synes at "sin" person "vant" - i den grad man i det hele tatt kan snakke om å vinne en debatt.

stemmer, men hva har det med alle løgnene som Even Gran har kommet med å gjøre? Det er det folk diskuterer i denne diskusjonen, at man er uenig med at for exempel Tyskland tapte WWII, uansett hvor absurd det er, er ikke temaet slik jeg forstår. og ingen er uenig så vidt jeg har observert i at det er vanlig for enkelte folk å ha absurde meninger i demokratiske samfunn.

Jeg kjenner ikke Even Gran og har aldri lest noe av det han har skrevet før jeg kom over denne nettsiden, og han må da være langt innenfor det man kan si i et ordskifte i en diskusjon, og at hans uttalelser skal avstedkomme kommentarer som nedenfor er helt utrolig.

på hvilken måte er det utrolig, kan du spesifisere litt? Det er da å forventet at man får samme mynt tilbake igjen etter at man sprer propaganda og hat mot en organisasjon for å prøve å ødelegge dialogarbeidet som de driver med.

Det er ikke personer som Even Gran som skaper negative holdninger til (deler av) det muslimske miljøet. Det klarer dere selv, absolutt helt på egen hånd.

har du noe belegg for dette eller er det kun en tom påstand fra din side? det er derimot bevist det motsatte at even har kommet med ufattelig mange løgner som han blitt avslørt på og ikke klart å svare tilbake igjen etter å bli avslørt. mener du virkelig at even ikke skaper negative holdninger mot det muslimske miljøet etter at han sprer propanga og løgn mot dem? kan du komme med noen form for dokumentasjon for dette, da det finnes bevis for det motsatte ute. takk. og hva mener du med at ''dere'' klarer det fint selv, hvem er liksom ''dere''?

''Infoen om at du er en apekatt har jeg fra logikken min, kan jeg skrive en artikkel om det og late som om det er fakta uten BEVIS?''

dette her var mashallah et godt svar tilbake til even. kanskje du misforstår det broren prøvde å si, men det som menes er at hvis en person mener at even er en apekatt, som er basert på kun spekulasjoner uten noen som helst form for bevis, er det riktig av den personen å lage en sak om even gran som sier at han er en apekatt? akkurat som even gran, uten noen som helst bevis lagde en sak om islam net basert på spekulasjoner, var det riktig av han å lage en sak full av løgn?

begge eksemplene er identiske, og svaret for den tenkende er helt klart et stor NEI, det er ikke forsvarlig å lage saker som er basert på løgn, tull og spekulasjon. enten det er å lage en sak om at even er en apekatt, eller det er en sak om at islam net segregerer imot høgskolens reglement. begge sakene er like idiotiske, da det ikke finnes noen bevis for verken at even er en apekatt, eller noen bevis for at islam net segregerer imot høgskolens reglement. basert på spekulasjon kan man lage saker om alt mulig, og dette er jo helt tåpelig. slik som også bro Abdullah så elegang får frem:

''Du Even, ut ifra bildene jeg har sett av deg på google og skrivemåten din mener jeg at du ser veldig homofil ut. Er det akseptabelt at jeg skriver en artikkel om ''Den homofile Even'' og baserer artikkelen på spekulasjoner slik du lagde sak om Islam Net? ''

ha en god dag videre.
  • Black Tigah
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • KCCH
KCCH
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av Fahad. Grunn: Moderert fordi det var et oppfølgingsinnlegg til et annet innlegg som er moderert.

Sv: Evan Gran prøver seg igjen 6 måneder, 2 uker siden #11841

Assalamu Alaykum,

Jeg er overhodet ikke sjokkert over artikkelen og dets innhold. Tvertimot var det forventet. Som vanlig er det en eller annen journalist som har alltid noe å skrive om like før Islam Net eller Islam Net student skal ha event. Men det tragiske er at det meste i artikkelen er påstander og oppdiktet løgn. Ja, vi har noe som heter kjønnsegrering, og ja vi ønsker å praktisere det så lenge vi har muligheten til det. Og vennligst fortell meg hvor stor skade jeg kan bli påført hvis jeg konstant sitter med kvinner? Hva er risikoen? tydeligvis foreligger det en skade slik journalistene beskriver det....somebody save me cuz I always sit amongst the females!!!

Et tips til Journalister; Bruk ressursene deres til noe som faktisk er nytte for samfunnet.

Til Even Gran; Selv om Islam Net Student ikke har tenkt å ha kjønnssegrering i eventen, så skal jeg love deg at det blir segrering automatisk uten at man trenger å ha skilt, peptalk, osv.

Til muslimske brukere i dette forumet;
Vennligst pass på ordbruket. Vi kan diskutere og argumentere mot noen uten å fornærme ved å kalle dem upasselige navn. Det er absolutt unødvendig for oss å synke like lavt. Vi har tross alt moral, men la det komme frem i innleggene vi poster. (En reminder fra en annen søster).

wa alaykumu salaam.
  • Khadija A. Abdirahman
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Islam Is My Image - Iman Is My Beauty
  • Poeng: 1019
"Truly! To ALLAH We Belong And Truly, To HIM We Shall Return..”
Siste endring: 6 måneder, 2 uker siden Av Khadija A. Abdirahman.
Følgende bruker har takket deg: Fahad, zaruc, j-jasmin, Neriman
  • Side:
  • 1
  • 2
Moderatorer: Madia, Fahad, zaruc, j-jasmin, Ujjal
Det tok 0.45 sekunder å laste siden