Sat05192012

Sist oppdatert:22:42:23

Fajr 02:57 Soloppg. 04:27 | Dhuhr 13:19 | Asr 17:39 | Maghrib 22:02 | Isha 23:32 Månedsvisning

Back Forum
Velkommen, Gjest
Brukernavn Passord: Husk meg

Valg av ektefelle- Hva ser du etter?
(1 besøkende) (1) gjest
  • Side:
  • 1

EMNE: Valg av ektefelle- Hva ser du etter?

Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11530

Salam alle sammen.

Hvilken egenskaper er det viktig å se etter bortsett fra deen når man velger en ektefelle?

Til dere som er gift: hva la du mest vekt på? (etter deen dersom det var et krav)
Til dere som enda ikke er gift: hva ser du etter i din kommende ektefelle? Hvilke egenskaper må være på plass?

Wassalam, Kiran
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 1131
  • IN Medal for 1 000 Points

Sv: Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11536

Salaam

Deen var det øverste kravet, at vi passet sammen der.

Det andre var at han skulle bo i Norge, og ha alt av papirer i orden. Jeg hadde to barn da jeg ble alene, og det var ikke litt aktuelt hverken å flytte eller å importere noen hit.

Har fått mye pes for det i ettertid, men det blåser jeg i.
  • UmmMalika
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 1285
Følgende bruker har takket deg: Aisha

Sv: Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11542

Kiran skrev:
Salam alle sammen.

Hvilken egenskaper er det viktig å se etter bortsett fra deen når man velger en ektefelle?

Til dere som er gift: hva la du mest vekt på? (etter deen dersom det var et krav)
Til dere som enda ikke er gift: hva ser du etter i din kommende ektefelle? Hvilke egenskaper må være på plass?

Wassalam, Kiran

Wa Alaykum Assalam

Deen er som sagt det viktigste. Jeg syns også det er viktig å se hvordan personen takler konflikter. Fordi konflikter kommer det til å være masse av, og det er viktig å vite hvordan den andre takler dette. Man bør se om personen blir veldig for sint eller ikke osv. Om personen blir fort sint, så kan det bli vanskelig å diskutere forskjellige ting med han/henne. Det vil da ende med at man ikke orker å si sine meninger eller andre ting i frykt for at den andre skal bli sint og at man da skal begynne å krangle IGJEN.

En annen ting som jeg syns er viktig er også at man er tiltrukket av den andre personen, dersom man bryr seg om utseende. Man kan si at det går bra og at utseende ikke teller, men om man egentlig syns det er litt viktig så kan det være dårlig etterhvert. Man skal tross alt leve resten av livet (inshaAllah) sammen med denne partneren.
  • Ujjal
  • FRAKOBLET
  • Moderator
  • ud'U ilaa sabiyli rab-bika bil Hikmati... [16:125]
  • Poeng: 1793
Only Allah To Fear
Følgende bruker har takket deg: Aisha, Kiran

Sv: Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11549

JazakAllah for begge svarere =D

Håper flere deler sine meninger.
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder

Sv: Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11557

salamo aleykum

jeg tror de viktige punktene er:
_ At personen ikke BARE bryr seg om hvordan hans iman\deen har det, men bryr seg hvordan hans partners iman har det også.
_ God moral ( xhuloq)
_ en som Tar vare på forelderene sine. det er på en måte speilbilde av det som kommer til å sje denne personen når personen blir eldere, og man vil helst ikke være med en person som har vært dårlig med sine foreldere.
- har et jobb, lisson ikke bare tar penger fra pappa hele tiden.
_ Forstå personens kultur og samfunn.
  • Neriman
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
  • Poeng: 877
يقول الله عز وجل: ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ﴾ (آل عمران: 31)، ﴿قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِي﴾ أي فاتبعوا رسول الله
Følgende bruker har takket deg: Aisha, Kiran

Sv: Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11558

mashallah gode kriterier du har...håller med till tusen procent....speciellt punkt ett....att bry sig även om sin partners iman...så att båda skall stötta varandra så som Allah säger i Quranen...elhamdullah
  • Ibn_khaldun
  • FRAKOBLET
  • Utestengt
  • Allahu Rabbi, Wal Islamu Dinii, Wa Muhammad Rasuli
  • Poeng: 116
!Alhamdulillah Hamdan Kathiran! Elhamdulillah 3ala Kulli 7al!

Sv: Valg av ektefelle- Hva ser du etter? 7 måneder, 2 uker siden #11564

Neriman skrev:
salamo aleykum

jeg tror de viktige punktene er:
_ At personen ikke BARE bryr seg om hvordan hans iman\deen har det, men bryr seg hvordan hans partners iman har det også.
_ God moral ( xhuloq)
_ en som Tar vare på forelderene sine. det er på en måte speilbilde av det som kommer til å sje denne personen når personen blir eldere, og man vil helst ikke være med en person som har vært dårlig med sine foreldere.
- har et jobb, lisson ikke bare tar penger fra pappa hele tiden.
_ Forstå personens kultur og samfunn.

MashaAllah gode og gjennomtenkte kriterier søster
  • Kiran
  • FRAKOBLET
  • Junior Boarder
Siste endring: 7 måneder, 2 uker siden Av Kiran.
  • Side:
  • 1
Moderatorer: Madia, Fahad, zaruc, j-jasmin, Ujjal
Det tok 0.16 sekunder å laste siden